شناسه خبر:69867
1402/3/17 08:31:37

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با صدور پیامی به‌مناسبت هفته محیط‌زیست، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رونق تولید»، حضور مؤثر مجموعه‌های تولیدی پویا، دانش‌بنیان‌ها و تولید علم براساس یافته‌های میدانی ارزشمند، به رفع دغدغه‌های محیط‌زیستی در استان و تحقق اهداف آمایش سرزمین کمک می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، در متن پیام علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: محیط‌زیست یکی از ارکان بسیار مهم حیات و توسعه است و نقش‌های متعددی را برای ایجاد تعادل در مؤلفه‌های گوناگون زندگی بازی می‌کند.
وی افزود: این مؤلفه هم‌اکنون در معرض بهره‌برداری گسترده قرار گرفته است و با توجه به اهمیت جلوگیری از بروز آلودگی‌ها و تخریب محیط‌زیست، باید رونق تولید را هم‌راستا با توسعه پایدار پیگیری کرد.
استاندار همدان تأکید کرد: مشکلات محیط‌زیستی نه‌تنها موجب سلب آسایش و آرامش و امنیت می‌شود، بلکه بشر را مورد تهدیدات فزاینده قرار می‌دهد.
قاسمی‌فرزاد گفت: در این راستا توجه به سند آمایش سرزمین، به‌عنوان نقشه‌ای مدون برای رسیدن به توسعه پایدار و متعادل با حفظ الزامات محیط‌زیستی، امری اجتناب‌ناپذیر است.
استاندار همدان از مدیران صنایع خواست در کنار اهتمام عملی به استفاده از فناوری‌های روز برای کاهش آلایندگی‌ها، در قِبال مسئولیت قانونی و اجتماعی خود در زمینه حفاظت از محیط‌زیست بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند.
قاسمی‌فرزاد گفت: امسال موضوع هفته محیط‌زیست، نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی است که برجسته شدن این نوع از آلودگی، توجهات عمومی را به اهمیت کاهش مصرف پلاستیک جلب می‌کند.
وی افزود: دراین‌بین برای توجیه افکار عمومی نسبت به خطر مصرف بی‌رویه پلاستیک، باید از ظرفیت رسانه‌ها و سینما، تئاتر و آموزش‌وپرورش و دانشگاه استفاده شود تا با جهاد تبیین، همگان از مضرات استفاده از پلاستیک آگاه شده و در راستای کاهش مصرف آن اقدام کنند.
استاندار همدان یادآوری کرد: براساس اصل 50 قانون اساسی، محیط‌زیست میراث آتیه ما و بین نسلی است و همه مردم و مسئولان مکلف به ایفای نقش در حفظ آن هستند و به‌عبارتی در این حوزه باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت تا بهره‌برداری بی‌رویه و ورود خسارات محیط‌زیستی توسط فعالیت‌های انسانی، سبب نگرانی در تحقق حقوق نسل‌های آینده ساکن در استان نشود.
قاسمی‌فرزاد ضمن تبریک روز جهانی محیط‌زیست و آغاز هفته ملی محیط‌زیست به همه تلاشگران این عرصه تشکل‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی، فعالان رسانه و همه کسانی که به هر نحو در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ محیط‌زیستی اقدام می‌کنند، از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه خادمان مردم در مجموعه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان در راستای تعالی و حفاظت مجدانه از محیط‌زیست قدردانی کرد.

شناسه خبر 69867