شناسه خبر:67371
1401/12/27 10:10:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از 227 پروانه بهره‌برداری معادن، 181 پروانه فعال و 46 پروانه هم کاملا غیرفعال است.

محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان کرمانشاه، اظهار کرد: از 227 پروانه بهره‌برداری معادن، 181 پروانه فعال و 46 پروانه هم کاملا غیرفعال است.
وی ادامه داد: موضوع سلب صلاحیت 11 مورد از این تعداد امروز در شورای معادن مطرح شد که با هشت مورد موافقت و سه مورد هم برای بررسی بیشتر به دبیرخانه عودت داده شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اگر معدنی بین سه تا پنج سال بدون دلیل غیرفعال باشد و یا اینکه تعهدات و تضامین خود را انجام ندهد؛ عنوان غیرفعال به معدن اتلاق و در نهایت پرونده آن در این شورا مطرح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این شورا سلب امتیاز معدنی را مطرح می‌کنیم؛ اما معدن‌دار می‌تواند برای مدت 6 ماه با مراجعه به سازمان صمت و دبیرخانه شورای معادن با ایفای تعهدات؛ امکان رفع سلب صلاحیت را مجددا میسر کند.
به گفته دارابی، سالانه 12 تا 14 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان کرمانشاه استخراج می‌شود.
محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه، تأکید کرد: تکلیف معادن غیرفعال استان باید مشخص شود، البته صدور رأی و هرگونه تصمیم‌گیری باید طبق روال قانونی انجام شود.

شناسه خبر 67371