شناسه خبر:66874
1401/12/14 12:54:43

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن با نیروهای خود از چهار استان، 160 دستگاه ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی به منظور بازسازی در منطقه زلزله زده خوی حضور دارد که اولین واحدها به مرحله‌ی فونداسیون و اسکلت رسیده است.

اکبر نیکزاد اظهار کرد: عملیات بازسازی واحدهای مسکنونی منطقه زلزله خوی توسط نیروهای معین بنیاد مسکن که از چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در منطقه مستقر شده‌اند به همراه 160 دستگاه ماشین‌آلات در حال انجام است.

وی افزود: مصالح ساختمانی مثل میلگرد، سیمان و اسکلت اهدایی بنیاد مستضعفان در بین زلزله زدگان توزیع شده و اولین واحدها به مرحله‌ی فونداسیون و نصب اسکلت رسیده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن تأکید کرد: درخصوص واحدهای تعمیری هم با توجه به این‌که مردم تمایل دارند واحدهایشان بازدید فنی شود، بررسی‌ها در این زمینه انجام شده است. حدود 30 هزار واحد مورد بازدید قرار گرفته که مشکلی به لحاظ فنی و استحکام ندارند. برای آن تعداد که نیاز به تعمیر دارند نیز دستور کار صادر شده و مردم در حال تعمیر منازل خود هستند.

نیکزاد درباره زمان اتمام بازسازی واحدهای زلزله‌زده خوی گفت: عمده واحدهای تعمیری انشاءالله تا قبل از پایان سال جاری تکمیل می‌شود. زمان تکمیل واحدهای احداثی هم پایان خردادماه سال آینده خواهد بود.

وی هم‌چنین با اشاره به پرداخت تا سقف 360 میلیون تومان به زلزله زدگان بیان کرد: سقف وام برای واحدهای احداثی در شهرها 300 میلیون تومان و در روستاها 250 میلیون تومان است. هم‌چنین 60 میلیون تومان به واحدهای شهری و روستایی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گفته نیکزاد برای واحدهای تعمیری هم 30 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. میزان کمک بلاعوض هم بر اساس میزان خسارت و تعیین نوع 1، 2 و 3 خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: تسهیلات از سوی دولت تصویب و ابلاغ شده است. در انتظار ابلاغیه به بانک‌های عامل در استان هستیم. روز گذشته به طور جدی پیگیر موضوع وام بودیم تا هرچه سریع‌تر پول به دست مردم برسد. البته فعلا با استفاده از مصالح بنیاد مستضعفان و منابع داخلی بنیاد کارها را پیش می‌بریم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 66874