شناسه خبر:65770
1401/11/17 09:37:30

سپهرغرب، گروه خبر: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر خط تولید کارخانه کنسانتره شایان صنعت اسدآباد و نیز سالن فیلتراسیون این کارخانه صنعتی با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان با اشتغال ۶۰ تا ۷۰ نفر با حضور استاندار همدان و هیات همراه و مسئولان شهرستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیر کارخانه کنسانتره شایان صنعت در آیین افتتاح این کارخانه صنعتی اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت دفتر مرکزی شایان صنعت در سال ۹۸ دفتر مرکزی این کارخانه را در اسدآباد به ثبت رساندیم و مالیات و ارزش افزوده ما در شهرستان پرداخت می‌شود که این امر موجب رونق اقتصادی شهر است.
محمد نظری با اشاره به اشتغال ۶۰ نفر در کارخانه کنسانتره شایان صنعت تصریح کرد: دغدغه مواد اولیه و نبود معدن برای شایان صنعت در شهرستان یکی از مهمترین مشکلات این کارخانه بوده که به ناچار مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را از خارج از شهرستان و استان تأمین و خریداری می‌کنیم و این در حالیست که اسدآباد دارای ۳۵۰ میلیون تن ذخیره معدن بوده و این معادن بلوکه هستند و اجازه برداشت را ندارند.
وی با بیان اینکه کارخانه کنسانتره شایان صنعت یکی از پیشرفته ترین و بهترین واحدهای صنعتی غرب کشور بوده و از نظر کنترل کیفی به عنوان دومین واحد برتر سطح کل کشور شناخته شده است، یادآور شد: تعهد می‌دهم در صورتی که یکی از معادن بلوکه سطح استان را در اختیار کارخانه کنسانتره شایان صنعت برای تامین‌مواد اولیه قرار دهند، نخستین کارخانه آهن اسفنجی را در غرب کشور راه اندازی کرده و با راه اندازی آن برای ۲۰۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد کنم.
نظری ضمن خواستار حمایت مسئولام از این واحد صنعتی  مطرح کرد: تولید کنسانتره سال گذشته این طرح  ۱۰۰ هزار تن بوده در حالیکه در شش ماه نخست امسال این واحد صنعتی با تولید ۱۰۰ هزار تن رکورد میزان تولید سال گذشته خود را زده است ضمن اینکه طی هشت ماه در زمان عملیات اجرایی این طرح صنعتی ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر روز در این طرح فعالیت داشتند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تلاش امروز تولیدکنندگان و کارگران به منزله تلاش رزمندگان در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که دست این تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را می‌بوسیم و از آنها حمایت لازم را خواهیم داشت.
کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: پاحد تولیدی شایان صنعت یکی از واحدهای تولیدی بومی اسدآباد بوده که در این شهرستان اشتغال ایجاد کرده و مالیات خود را در شهرستان پرداخت می کند و دفاتر مرکزی آن نیز در شهرستان به ثبت رسیده و مستقر بوده و مالیات و ارزش افزوده آن در اینجا پرداخت می‌شود که این امر موجب رونق اقتصادی شهر است.

شناسه خبر 65770