شناسه خبر:64853
1401/10/20 10:58:38
استاندار همدان در بازدید سرزده از شهرداری همدان ضمن تقدیر از حُسن برخورد مدیران شهرداری با شهروندان تأکید کرد:

ضرورت تسریع در رفع مشکلات شهروندان همدانی

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان در بازدید سرزده از شهرداری همدان از حُسن برخورد مدیران شهرداری با شهروندان تقدیر و بر تسریع در رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد و هیئت همراه روز دوشنبه به‌صورت سرزده از شهرداری همدان بازدید به عمل آوردند.استاندار همدان در این بازدید با اشاره به تأکیدات دولت سیزدهم درخصوص ارتباط حداکثری با مردم، عنوان کرد: مدیران جمهوری اسلامی در هر ترازی که هستند و در هر فضایی که امکان داشت، در راستای رفع مشکلات با مردم ارتباط داشته باشند.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با استانداران سراسر کشور تأکید کردند مسئولان در فضاهای اداری و خدماتی با مردم در ارتباط باشند و نوع برخورد و حُسن خلق کارکنان به‌گونه‌ای باشد که موجب افزایش رضایتمندی مردم شود. آقای سیدابراهیم رئیسی مجدداً تأکید کردند که بازدیدها از دستگاه‌های اجرایی استان‌ها شدت پیدا کند و سطح خدمات‌دهی آن‌ها به مردم و مراجعه‌کنندگان مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول برخورد کارکنان شهرداری را با مردم مایه مباهات دانست و افزود: باید کارکنان سازمان‌ها و به‌ویژه شهرداری در راستای رفع مشکلات مردم به‌صورت جدی، با حُسن اخلاق و قانونی بکوشند.

این مقام ارشد استان بر استمرار تلاش مسئولان در رفع مسائل مردم و جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد.

در ادامه این بازدید استاندار و هیئت همراه از مجموعه حقوقی، اداری و بخش مشاوران شهرداری بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند انجام امور شهروندان قرار گرفتند.

در این بازدید سرزده مراجعین به شهرداری با مشاهده استاندار همدان و هیئت همراه در کنار شهردار و مدیران شهرداری، ضمن تحسین این حرکت استاندار جهت حضور میدانی در سطح ادارات و شهرداری همدان، بدون واسطه علت مراجعه خود به شهرداری و مشکل مربوطه را بیان کردند.

در این خصوص قاسمی‌فرزاد استاندار همدان از مدیریت شهری خواست با برگزاری جلسات ویژه و هماهنگی درون‌سازمانی از حداکثر ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده و در جهت رفع مشکلات شهروندان و کوتاه شدن روند رسیدگی به درخواست‌ها، کوشش کند.

وی هدف از بازدید‌های سرزده را اطمینان‌بخشی از نحوه خدمات‌دهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به مردم دانست و گفت: بازدید از دستگاه‌های اجرایی استان، مثل امروز، به‌صورت کاملاً سرزده انجام خواهد شد. طی بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان، مراجعه‌کنندگان از خدمات‌دهی این دستگاه‌ اجرایی، ابراز رضایتمندی کردند. بازدید بعدی از بخش سرمایه‌گذاری اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان بود که در این زمینه نیازمند تلاش برای انجام سرمایه‌گذاری خارجی در استان هستیم؛ مسئولان و معاونان دستگاه‌های اجرایی استان در سطوح و بخش‌های مختلف، باید در برخورد با مراجعه‌کنندگان ضمن رعایت اصول اخلاق اسلامی، در تکریم ارباب رجوع تلاش کنند و خوشبختانه این مهم در استان انجام شده که مایه مباهات است. مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اگر در انجام امور مراجعه‌کنندگان به مشکلات قانونی برخورد کردند، باید با راهکارهای حقوقی و قانونی آن‌ها را رفع کنند.

در ادامه شهردار همدان با اشاره به تلاش‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری جدید تسریع در خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان بوده که در این راستا سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری همدان راه‌اندازی شده است.

سیدمسعود حسینی ضمن تأکید بر تلاش شهرداری همدان در سامان‌دهی و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی در راستای افزایش بهره‌وری، گفت: همدان نخستین شهری بود که نسبت به تبدیل نیروهای ایثارگری اقدام کرده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری یکی از اولویت‌های مهم شهرداری همدان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: برای افزایش ارتباط مدیریت شهری با شهروندان برنامه‌هایی در قالب ملاقات عمومی هفتگی در مناطق چهارگانه شهرداری همدان، میز خدمت در نماز جمعه برای رسیدگی به مشکلات مردم، انتشار گزارش عملکرد در قالب‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی به مردم، اجرا شده است.

حسینی در پایان عنوان کرد: تعدادی از مدیران باتجربه شهرداری برای رسیدگی، بررسی و پیگیری موردی برخی تقاضاهای شهروندان تعیین شده‌اند که همه‌روزه به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

شناسه خبر 64853