شناسه خبر:64723
1401/10/18 09:09:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح مجموعه شهری همدان ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های هم‌جوار همدان ندارد.

ایوب اسداللهی درباره ابلاغ طرح مجموعه شهری همدان اظهار کرد: در این زمینه برخی رسانه‌ها برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که به اطلاع مردم شهرستان بهار می‌رساند «مجموعه شهری و شاخص‌های آن» در جلسه مورخ 1388/02/31 تصویب شد. وی تصریح کرد: این تعریف براساس مصوبه هیئت وزیران مورخ 1374/07/26 و به‌منظور امکان و ایجاد برنامه‌ریزی واحد برای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور صورت گرفته است.
اسداللهی ادامه داد: براساس این مصوبه «تمامی شهرهای کشور» به‌صورت مجموعه‌هایی درنظر گرفته می‌شوند تا برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای با مدیریت یکپارچه و مدیریت در توزیع متناسب زیرساخت‌ها در یک پهنه و منطقه صورت پذیرد و از تمرکز خدمات در شهر مرکزی جلوگیری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: از این گذشته مباحث پدافند غیر عامل هم بر این نکته تأکید دارد و یکی دیگر از اهداف آن توزیع متناسب جمعیت و فعالیت و توسعه پایدار در این محدوده است. وی با تأکید بر اینکه صرفاً شهرهای پیرامونی با شهر مرکز یکپارچگی اقتصادی، اجتماعی و خدماتی خواهند داشت، بیان کرد: طرح مجموعه شهری، ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های هم‌جوار همدان نداشته و این برداشت ناقص رسانه‌ای بوده است.

شناسه خبر 64723