شناسه خبر:63305
1401/9/13 11:17:02
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در تکریم و معارفه فرماندار همدان:

ناامید کردن مردم بزرگترین خیانت است

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه قلب بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد امید در جامعه است، گفت: امروز مکلفیم مردم را امیدوار کنیم، زیرا ناامید کردن مردم بزرگ‌ترین خیانت است.

روز شنبه 12 آذرماه جلسه شورای اداری شهرستان همدان از محمدعلی محمدی تکریم و مسلم مخفی به‌عنوان سرپرست فرمانداری همدان معارفه شد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه در شهر همدان مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: بحران آب موضوعی بود که می‌شد زودتر حل شود تا مردم دچار مشکل نشوند، اما این موضوع به تأخیر افتاد.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه با اشاره به حل موقت موضوع آب، تصریح کرد: نیاز همدان آب پایدار بوده، زیرا تأمین آب پایدار یکی از لازمه‌های اساسی اضافه شدن 60 هزار مسکن به همدان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع برق را در همدان دریابید، اظهار کرد: دو هفته پیش از برق باختر خواستیم بگوید درباره پست‌های برق همدان چه کرده است؟
حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه بحران برق را دریابید، گفت: به وزیر گفتیم بحران آب موقتاً حل شده، اما بحران برق را دریابید؛ باید مشکلات استان پیش‌بینی شوند و به بحران نرسند. فعلاً دو پست موقت درنظر گرفته شده تا پست شهید همدانی و غیره به نتیجه برسند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم مطالبه زیادی در مورد مسکن دارند؛ مسکن مشکل اساسی شهر همدان است، این موضوع باید حل شود. در شهر ما باید از ظرفیت برخی زمین‌های موجود در شهرک‌ها در راستای ساخت مسکن استفاده شود.
حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه مجلس در زمینه مسکن قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرده است، اذعان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب و به دولت داده شد؛ دولت باید آمار خانه‌های خالی را معین کند که تعداد خانه‌های خالی در کشور دو میلیون مورد است یا پنج میلیون؟
وی با اشاره به اینکه دو میلیون و 700 هزار تا پنج میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از بازار سیاه برای مردم، مالیات پلکانی برای خانه‌های خالی قرار داده شد.
حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: جهش تولید مسکن مصوبه مجلس بوده و دولت مکلف است هرسال یک میلیون مسکن تولید کند؛ قانون سوم مسکن هم درحال تدوین است.
وی با اشاره اینکه با افزایش قیمت مسکن افزایش تعرفه اجاره‌بها را شاهد هستیم که کار غلطی است، افزود: همین موضوع باعث رشد قارچ‌گونه بنگاه‌ها در شهر همدان شد.
حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه مسئله سامان‌دهی حواشی شهر مصوبه سفر مقام معظم رهبری بوده است، یادآور شد: درصورتی که اگر قبلاً طرح جامع شهری مدیریت می‌شد، امروز با حاشیه‌نشینی مواجه نبودیم.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری باید مصوب شود اما نه با 500 غلط و ایراد، عنوان کرد: بعضی در فضای مجازی گفتند نماینده همدان باعث گرانی مسکن شده و به موضوع طرح جامع شهری ربط دادند، درصورتی که طرح جامع شهری همدان 500 غلط داشته و کارشناسی روی آن انجام نشده بود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرادات طرح جامع شهری زودتر برطرف شود؛ البته درحال حاضر تعدادی از جوانان کارشناس این طرح را به‌صورت جهادی بررسی و ایرادات و اشکالات آن را احصا کرده‌اند. ایرادات باید برطرف شود تا شاهد فضاهایی مانند رودخانه منوچهری‌ و کمبود زمین نباشیم و این موارد تکرار نشوند.
حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه قرارگاه خاتم پای کار آمده تا با تهاتر حواشی شهر را بازسازی کند، گفت: این یعنی کلید در مقابل کلید؛ شب گذشته هم به شهردار همدان اعلام کردم اگر نیاز است کمیسیون ماده پنج تشکیل شود تا این کار زودتر انجام گیرد و زمین تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ایران هیچ کار نشدنی نداریم، اذعان کرد: در کشور ما منابع، نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی وجود دارد؛ اما کارها با تأخیر انجام می‌شود و تأخیر هم آفاتی دارد، درصورتی که جهادی کار کنیم، مشکلات حل خواهند شد.
حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه کار جهادی مشکلات را حل خواهد کرد، عنوان کرد: اگر دولت در یک سال گذشته توانسته ویروس کرونا را مهار کند، رشد اقتصادی و افزایش 40 درصدی صادرات غیر نفتی داشته باشد، پس می‌تواند بازار را هم کنترل کند.
این مقام مسئول دولت را موظف به کنترل بازار دانست و اذعان کرد: استاندار در استان باید بازار را کنترل کند. چقدر مردم اعتراض کنند؟ علت به‌هم‌ریختگی در بازار هم مدیریت اصلاح ارز ترجیحی بود.
وی با اشاره به اینکه باید مدیریت ارز ترجیحی اصلاح می‌شد اما چه زمانی و چگونه؟ بیان کرد: دولت باید صبر می‌کرد تا زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و با هماهنگی مجلس این کار را انجام می‌داد.
حجت‌الاسلام فلاحی با عنوان اینکه دولت با اصلاح ارز ترجیحی به‌اصطلاح هم چوب را خورد هم پیاز را! افزود: دولت اصلاح ارز ترجیحی را انجام داده و آن را حذف نکرده، بنابراین هم چوب را خورد و هم پیاز را؛ به‌طوری که هم یارانه می‌دهد و هم بازار به‌هم‌ریخته است.
وی با تأکید بر معضل اشتغال در همدان، اظهار کرد: معضل اشتغال دغدغه شبانه‌روزی ما است. یکی از دلایل پیری شهر همدان مهاجرت جوانان بوده،‌ به‌طوری که جوان همدانی آواره تهران می‌شود تا کاری پیدا کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اشتغال نیاز به سرمایه‌گذار دارد که برای جذب سرمایه‌گذار باید امور را تسهیل کرد، نباید برای کسب‌وکارها پیچ‌وخم ایجاد کنیم.
نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه یکی از واحدهای تولیدی همدان دارای 700 نفر نیروی کار است اما محیط‌زیست ایراد آلایندگی به آن گرفته، اذعان کرد: نیروگاه مفتح همدان را خفه کرده است، قبلاً باید مدیریت می‌کردند که نکردند؛ امروز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند.
حجت‌الاسلام فلاحی درخصوص واگذاری کارخانه کیوان همدان به بخش خصوصی گفت: پرونده صاحب کارخانه کیوان در کمیسیون اصل 90 قرار گرفته است، این فرد 24 شرکت در کشور دارد که همه تعطیل هستند.
نماینده مردم همدان در خانه ملت اظهار کرد: صاحب کارخانه کیوان همدان 30 هزار میلیارد به بنیاد 15 خرداد بدهکار بوده، یک‌هزار و 200 میلیارد فرار مالیاتی و گردش حساب 6 ماهه نخست یک‌هزار و 600 میلیاردی دارد و با 700 نفر کارگر کارخانه را تعطیل کرده است.
حجت‌الاسلام فلاحی تصریح کرد: دانشجویی که در دانشگاه شلوغ می‌کند، دانش‌آموزی است که از مدرسه به آن محیط رفته و هنوز استاد را ندیده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس به کمبود چهار هزار معلم در شهر همدان اشاره کرد و افزود: 380 طلبه در قالب طرح امین در استان همدان وجود دارند که هنوز این طرح اجرایی نشده و این درحالی بوده که در سایر استان‌ها انجام شده است.
حجت‌الاسلام فلاحی درخصوص بی‌توجهی به ظرفیت جذب معلم در همدان گفت: این ظرفیت در همدان مورد کم‌لطفی قرار گرفته و باعث شده تا از سایر استان‌ها این نیرو طبق قانون جذب شود.
* پاسخ به سؤال «چرا از لرستان معلم به همدان می‌آید؟»
وی از تحصیل 23 دانش‌آموز دختر همدانی در زیرزمین خبر داد و افزود: نظام اسلامی این‌همه پیشرفت و دستاورد داشته است و در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد، اما وقتی دانش‌آموز این موارد را می‌بیند، چطور باید او را توجیه کنیم؟ نیاز است دولت این بخش را به‌طور ویژه ببیند.
حجت‌الاسلام فلاحی در پایان سرانه مدارس را کم اعلام و اظهار کرد: در استان همدان فضای آموزشی و معلم کم است و امروز مدارسی وجود دارند که هنوز سیستم گرمایشی آن در این شهر سرد روشن نشده و نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان در این خصوص همکاری داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه نقد، تحلیل و صحبت باید با فکر انجام شود، تصریح کرد: احساس می‌کنم به بیانیه گام دوم جفا شده، درحالی که دو موضوع عقلانیت و بینش تمدنی در بیانیه گام دوم مطرح است.
حسن رضانیا خطاب به مدیران افزود: ناامید کردن مردم خیانت است، هرچند از روی دلسوزی باشد؛ یعنی نظام هیچ کار مثبتی نکرده است؟ چرا این‌گونه موضع می‌گیریم؟ این‌گونه سخنان از ولایت‌مداری ما است یا از ضد ولایتی؟ این خیانت به شهدا و دستاوردهای 43 ساله انقلاب است.
رضانیا با بیان اینکه امروز دشمن انگشت روی سیاهی‌ها می‌گذارد ما دیگر این کار را نکنیم، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که دولت را تحویل گرفتیم و محدودیت‌ها و تهدیدهایی که کشور با آن مواجه است، باید علاوه‌بر تشویق، همت‌ها را مضاعف کرده و فاصله همت و واقعیت را کم کنیم.
وی با بیان اینکه حساسیت بحران آب را استاندار یک‌تنه برعهده گرفت، اظهار کرد: همچنین بحران سه‌ماهه‌ای که در همدان و ملایر با آن مواجهیم، امنیتی بود که با تدابیر استاندر کنترل و هدایت شد؛ این مدیریت با حضور تأمین‌کنندگان امنیت محقق شد.
رضانیا تأکید کرد: برای ایجاد و بسترسازی تمدن نوین اسلامی باید بینش، نگرش و دغدغه تمدنی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه همه پای کار آمدند، افزود: مردم هم با نظام و ارزش‌های نظام همراهی کردند و با آشوب و اغتشاشات همراهی نکردند.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید در مسیر رشد و تعالی کشور و استان حرکت کنید باید هدف را از یاد نبرید، گفت: هدف غایی نظام اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است و برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید بینش، نگرش و دغدغه اسلامی داشته باشیم.
رضانیا خاطرنشان کرد: مدیریت شهرستان همدان 10 سال جوان شده است و استانداری نیز با تمام توان پشت فرماندار همدان ایستاده‌ و انتظار است وی شبکه مناسبات، تعاملات و ارتباطات که در گذشته ضعیف بود را تقویت کند.
وی خطاب به فرماندار جدید همدان گفت: ارتباطات با بازار، سرمایه‌گذار، جوانان، بانوان و دانشگاهیان در شهرستان تقویت شود، چراکه این رمز موفقیت شما خواهد بود.
معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه نقاط ضعف، مسکن و اشتغال شهرستان قابل حل است، اظهار کرد: راجع به آب پایدار شهرستان همدان تصمیم خوبی گرفته شده و به‌زودی اعلام خواهد شد.
رضانیا با تأکید بر اینکه در بحث اشتغال هم کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: این دولت صادق‌الوعده است و برای تحقق وعده‌هایش تلاش می‌کند.
فرماندار سابق همدان نیز با بیان اینکه نگاهم این بود که سرمایه اجتماعی مشارکت مردم را ارتقا ببخشم، گفت: رئیس‌جمهور نیز به دنبال ارتقای این حوزه هستند.
محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌هایی که وجود داشت استفاده کردم تا وضعیت را بهبود بخشم، اظهار کرد: امام‌جمعه استان همدان در این راستا و برای هماهنگی و انسجام در شهرستان نقشی پدرانه داشتند.
وی تأکید کرد: هماهنگی و انسجام باعث نتایج خوبی شد و قانون‌گرایی و استفاده از فضاهای قانونی، ازجمله کارهای من بود.
محمدی خاطرنشان کرد: اصل مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان نسبت به مسائل نهادینه و نتیجه آن شد که شهرستانی با آرامش را شاهد باشیم.
فرماندار سابق همدان با اشاره به اینکه به دنبال پویایی اقتصاد شهری بوده‌ایم، اذعان کرد: در همین راستا حمایت از سرمایه‌گذاری با تمام وجود پیگیری شد، زیرا نیاز امروز جامعه ایجاد اشتغال است.
وی تصریح کرد: برای اشتغال باید بستر فراهم شود؛ به‌طوری که مانا و پایدار باشد. افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای و حمایت از تولید ازجمله کارهای انجام‌شده در مدت فعالیت من بوده است.
محمدی با بیان اینکه همدان تنها شهرستان در کشور است که طرح راهبردی استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی را سند کرد، اظهار کرد: در همین راستا برنامه پنج‌ساله‌ای برای آن تدوین شد که میزان کشت آب‌بر کاهش یابد و کشت گلخانه‌ای را افزایش دهیم.
وی ابراز کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های پاک در قالب استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر، یکی از افتخارات ما و همکارانمان است.
فرماندار سابق همدان گریزی به مسئله آب زد و افزود: با توجه به تغییر اقلیم، منابع آبی استان همدان کاهش یافت که در این خصوص استاندار همدان تلاشی مضائف داشت و این پروژه عظیم را در مدت 6 ماه به ثمر رساند.
وی ابراز کرد: در پروژه آب‌رسانی و تأمین‌ آب شهر بسیاری از کشاورزان روستاهای امزاجرد، دهپیاز، انصار امام، یکن‌آباد، بهرام‌آباد و جورقان پای کار آمدند و در کنار ما و مردم بودند.
محمدی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات نیز فعالیت‌های شایانی شد تا اندازه سر سوزنی در حق مردم و کاندید‌ها اجحاف نشود،‌ اظهار کرد: در این امر حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان بسیار کمک کردند.
وی خاطر نشان کرد: اصناف و اتحادیه‌های تولید نیز در دوران کرونا همراهی لازم را با ما داشتند.
محمدی در پایان خطاب به فرماندار جدید به برخی موارد که در همدان نیاز به پیگیری دارند اشاره کرد و گفت: آب شرب همدان نیاز به پیگیری مجدانه دارد، گردشگری همدان و کارتن‌به‌دست‌ها،‌ ضایعاتی‌ها،‌ تصویب طرح جامع شهر همدان،‌ رفع مشکل ترافیک با یک نگاه همه‌جانبه، قطار شهری و ساخت‌وساز‌های غیر مجاز ازجمله مواردی است که نیاز به پیگیری دارند.
سرپرست جدید فرمانداری همدان نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم مسیر خدمت به مردم را با قوت طی می‌کند، گفت: ارزش‌ها و معیارهای مورد توجه این دولت تکریم ارباب رجوع، عدالت‌محوری و حضور مسئولان در بین مردم است.
مسلم مخفی با اشاره به اینکه اگرچه منابع مالی موجود محدود است دولت سیزدهم همه ظرفیت‌ها را به‌کار گرفته تا امید را به جامعه تزریق کند، اظهار کرد: چراکه هدف دشمن به‌ویژه در اغتشاشات اخیر، ایجاد حس ناامیدی و ابهام آینده جوانان است.
وی با اشاره به قدمت بیش از سه هزار و 500 ساله همدان، تصریح کرد: این شهرستان دو نشان افتخار دارالمؤمنین و دارالمجاهدین را بر گردن دارد؛ بنابراین فعالیت و تلاش‌های مدیران باید در تراز علما و شهدا باشد.

شناسه خبر 63305