شناسه خبر:62603
1401/8/25 08:34:05
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی مطرح کرد؛

کمبود سردخانه مهم ترین مشکل باغداران استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی کمبود سردخانه برای نگهداری محصولات باغی را از جمله مشکلات عمده باغداران استان عنوان کرد.

علی اصغر زارعی با اشاره به اینکه کمبود سردخانه برای نگهداری محصولات باغی از جمله مشکلات عمده باغداران استان مرکزی است، گفت: با توجه به میزان تولیدات محصولات باغی ظرفیت ایجاد فرآوری میوه، آبمیوه، کمپوت و کنسانتره در استان مرکزی وجود ندارد.
وی افزود: نبود پایانه صادراتی، سرت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات استان مرکزی در حوزه کشاورزی و باغداری بوده و نیاز است مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: قرار است 2 پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه ایجاد شود که تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.
زارعی گفت: با ایجاد پایانه صادراتی در استان مرکزی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، برای صادرات این محصولات برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: 580 هزار تن محصولات باغی اکنون در استان مرکزی تولید می‌شود که ضایعات این تولیدات 20 تا 25 درصد بوده و با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان از هدر رفت این محصولات جلوگیری کرد.

شناسه خبر 62603