شناسه خبر:61393
1401/7/25 23:17:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از احداث نخستین پُل معلق آبی خاورمیانه بر رودخانه داریان خبر داد.

محمدرضا سهیلی روز گذشته از توسعه بخش گردشگری خبر داد و در این خصوص اظهار کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بالایی در صنعت گردشگری است که می‌توان با تقویت آن‌ها، زمینه توسعه و اشتغال را فراهم کرد.

وی افزود: نخستین اقدام این است که ابرپروژه سامان‌دهی بیستون را در اولویت قرار دادیم که تفاهم‌نامه آن با بخش خصوصی ظرف یک ماه آینده به امضا می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: این ابرپروژه که بخش خصوصی برای آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد، شامل سامان‌دهی، گردشگری، هتل سنگی در ارتفاع، اقامتی، رستوران، ارابه، کالسکه، ورزشی، مسیر و غیره خواهد بود که به‌صورت فاز به فاز اقدام می‌شود.

سهیلی ادامه داد: پروژه بعدی که در مرحله صدور مجوز است، سامان‌دهی چالابه بوده که موافقت محیط‌زیست نیز گرفته شده و برنامه سرمایه‌گذار اسب‌سواری، تیراندازی و غذا خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین نخستین پُل معلق روی آب خاورمیانه نیز توسط بخش خصوصی در دریاچه داریان احداث می‌شود که با توجه به اینکه بخشی از پُل در حوزه استان کردستان قرار دارد، نام آن را پُل وحدت نام‌گذاری کرده‌ایم که به‌زودی اقدامات آن آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول پروژه بعدی را پارک تفریحی سراب قنبر کرمانشاه توسط بخش خصوصی اعلام کرد که تسهیلات آن توسط میراث فرهنگی و زمین توسط شهرداری و راه و شهرسازی به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد.

سهیلی تبلیغات حوزه گردشگری را نیز مهم دانست و گفت: درنظر داریم طی تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون بسیج، تبلیغات در باقی استان‌ها را نیز آغاز کنیم.

شناسه خبر 61393