شناسه خبر:60668
1401/7/9 09:14:03

سپهرغرب، گروه شهر: زیباترین ایستگاه‌های متروی جهان دارای طراحی بی‌نظیر است که آن‌ها را به مکانی زیبا و دلپذیر برای مسافران تبدیل کرده است.

شهرهای جهان هر کدام شبکه حمل‌ونقل عمومی مخصوص خود را دارند که شامل اتوبوس، قطار، تراموا و مترو می‌شود. اگرچه ایستگاه‌های مترو، مکان‌هایی معمولی برای رسیدن به مقصد مورد نظر است، بعضی از ایستگاه‌ها طراحی بی‌نظیر و منحصر به‌فردی دارد که آن‌جا را به مکانی دلپذیر برای مسافران تبدیل کرده است. در این مکان‌ها به کمک هنرمندان، شاهکارهای زیبایی خلق شده است که ایستگاه مترو را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است؛ گویی مسافران به درون موزه و یا یک مکان هنری بسیار زیبا قدم می‌گذارند. در ادامه شما را با زیباترین ایستگاه مترو در جهان آشنا می‌کنیم.
ایستگاه متروی استکهلم، سوئد
هنگامی که در پایتخت کشور سوئد به سر می‌برید، خطوط مترو زیادی وجود دارد که می‌توانید سوار آن‌ها شوید. بعضی از آن‌ها تزئین شده‌اند و ارزش دیدن دارند، اما معروف‌ترین ایستگاه مترو که باید از آن دیدن کنید ایستگاه راد هوست نام دارد. دیوارهای این ایستگاه مترو همگی به رنگ خاک است و با پستی و بلندی‌های مخصوص، چشم هر مسافر و گردشگری را به خود خیره می‌کند. طراح ایستگاه راد هوست، ایده ساخت این مکان را به‌گونه‌ای داده است که با ورود به آن گویی به یک محوطه باستان‌شناسی قدم می‌گذارید.
ایستگاه متروی Avtozavodskaya، روسیه
روسیه برای طراحی ایستگاه‌های مترو روش خاص خود را خود دارد. خط دایره مرکزی دارای 31 ایستگاه است و هر ایستگاه، طراحی و تزئینات متفاوتی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها ایستگاه متروی سن پترزبورگ و ایستگاه Avtozavodskaya است.
ایستگاه متروی پولیتنیکا، رومانی
ایستگاه متروپولیتنیکا (Politehnica) در بخارست، پایتخت رومانی، واقع شده است. دیوارها و سقف سفید متروپولیتنیکا توسط دو ردیف ستون‌های ضخیم و گرد با پوشش سنگ مرمر سفید پشتیبانی می‌شود. این مکان برای افرادی که در زمینه زمین‌شناسی تحقیق می‌کنند، بسیار ارزشمند است. به دلیل اینکه ایستگاه متروی پولیتنیکا در نزدیک دانشگاه و اداره‌های مختلفی قرار دارد و هر روز دانشجویان و کارکنان زیادی به این مکان می‌آیند، اما کمتر کسی به راز نقش و نگارهای سنگ‌های این مترو پی می‌برد. هنگام شب، ایستگاه متروی پولیتنیکا با نورهای خود، فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و مکانی عالی برای عکس گرفتن است.
ایستگاه بلوار فورموسا، تایوان
یکی از زیباترین ایستگاه‌های مترو آسیا، بلوار فورموسا در منطقه سینسینگ تایوان است. این ایستگاه که پس از پروژه بلوار فورموسا که به طرح آماده‌سازی برای بازی‌های جهانی 2009 مربوط بود، این نام را به خود گرفت. بیشتر شهرت ایستگاه بلوار فورموسا به دلیل گنبد نور است که بزرگ‌ترین اثر شیشه‌ای در جهان خوانده می‌شود و توسط نارسیسی کوالیاتا، هنرمند ایتالیایی طراحی شده است. گنبد نور با قطر 30 متر و مساحت بیش از دو هزار متر مربع، از چهار هزار و 500 پنل شیشه‌ای ساخته شده است و محلی برای برگزاری مراسم‌های عروسی محسوب می‌شود.
*ایستگاه متروی ونیارد، استرالیا
شهرت این ایستگاه مترو به دلیل مجسمه زیبای Interloop است که در سال 1932 همزمان با افتتاح پل بندرگاه سیدنی افتتاح شد. برای ساخت این مجسمه 50 متری که عکاسان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، از پله‌های چوبی قدیمی سطح شهر استفاده شده است. ایستگاه ونیارد به‌تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است و یک ایستگاه شیک و مدرن در جهان محسوب می‌شود.
ایستگاه مترو موزه، کانادا
این ایستگاه مترو در تورنتوی کانادا قرار دارد و ستون‌های روی پلتفرم آن مضامین چینی، مصری و مکزیکی را به تصویر می‌کشد که آثار هنری بی نظیری محسوب می‌شوند.
ایستگاه متروی تولدو، ایتالیا
تولدو ایستگاهی در خط یک متروی ناپل است که سقف آن با رنگ‌های بنفش و آبی طراحی شده است. ایستگاه متروی تولدو که به عنوان «ایستگاه هنر» نیز شناخته می‌شود، در سال 2013 جایزه بین‌المللی معماری LEAF را از آن خود کرد. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که به عنوان طراحان معماری نوآورانه شناخته شوند.

شناسه خبر 60668