شناسه خبر:60048
1401/6/22 09:35:02
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعلام کرد:

آغاز فعالیت‌های فناورانه در مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کردستان از آغاز فعالیت‌های فناورانه در مرکز رشد مهارتی این دانشگاه که در هفته دولت و همزمان با 14 مرکز دیگر در کشور افتتاح شد، خبر داد.

منتشلو با اشاره به افتتاح مرکز رشد مهارتی در هفته دولت و با حضور مسئولان کشوری و استانی گفت: این مرکز همزمان با 14 مرکز رشد و فناور در کشور افتتاح شد و امروز با شروع فعالیت‌های فناورانه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: خرسندیم که با حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دکتر خسرویان توانستیم مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کردستان را در هفته دولت و در جهت اهداف مهارتی این دانشگاه افتتاح کرده و با سرعت به بهره‌برداری برسانیم.

وی هدف از ایجاد این مراکز را، فراهم کردن فضای لازم جهت رشد و توسعه واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فناور جهت تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از دستاوردهای پژوهشگران جوان، همچنین کمک به رونق اقتصاد محلی و دانش‌محور و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای مورد نیاز واحدها در راستای تجاری‌سازی ایده‌های نو بر اساس فناوری‌های نوین بیان کرد.

سرپرست این دانشگاه ضمن اشاره به توانایی‌های استان در تولید دانش و وجود نخبگان در کردستان با اشاره به امکان بهره‌برداری صاحبان صنعت و دانش از مرکز رشد دانشگاه فنی استان کردستان، عنوان کرد: امید است افتتاح این مرکز با تلاش مسئولان استانی و همت جوانان این خطه بتواند در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با ایجاد بستری مناسب برای جوانان گام‌های مؤثری در جهت تولید مبتنی بر دانش روز، ارتباط تنگاتنگ با صنعت و خلق ثروت ماندگار نه‌تنها در استان بلکه کشور منجر شود.

منتشلو تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 1400 متر احداث شده است که مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق و همچنین کارگاه‌های مجهز به CNC و آزمایشگاه‌های سیالات و هیدرولیک است.

وی افزود: در حال حاضر، چند واحد فناور با طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های تولید پلتفرم، هوشمندسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین تولید تجهیزات آموزشی در حوزه‌های مختلف برق و اتومکانیک و دستگاه‌های الکترونیکی را تحت پوشش خود دارد.

وی یادآور شد، در آیین افتتاح این مرکز، مسئولان کشوری ازجمله محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس و عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به‌صورت ویدیو کنفرانسی حضور یافتند.

در این برنامه همچنین قادزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان و ریاست پارک علم و فناوری استان، حیدری مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اساتید هیئت علمی، نخبگان استان، صنعتگران، اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان و همکاران این دانشگاه نیز حضور داشتند.

شناسه خبر 60048