شناسه خبر:59829
1401/6/17 09:13:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح در سطح شرکت توانیر و همچنین همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و عمومی، پیک تابستان امسال در استان بدون خاموشی سپری شد.

هیوا لهونیان روز چهارشنبه اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم، گذر موفق و بدون خاموشی از پیک بار تابستان گرم امسال در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با وجود گرما و درجه حرارت بالا در کشور و به تبع آن در استان کردستان است.

وی افزود: سال‌های قبل عدم توازن میان تولید و تقاضا برای مصرف در استان منجر به بروز خاموشی‌هایی در میان بخش‌های تعرفه ای شد که این موضوع امسال با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، به خوبی مدیریت شده و خاموشی‌های ناشی از کمبود بار در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی به صفر رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در خصوص برخی خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز اظهار داشت: در پیک 1401 تنها با هدف مدیریت بار در شبکه آن هم به صورت برنامه ای و نقطه ای، خاموشی‌هایی در بخش‌های صنایع و کشاورزی در قالب تفاهم نامه همکاری انجام شد که درنهایت این برنامه‌ها منجر به مدیریت بار استان و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته شد.

لهونیان با اشاره به اینکه بیش از 590 هزار مشترک (معادل 84 درصد مشترکان) مربوط به بخش خانگی است، افزود: در مجموع 73 درصد از کل مشترکان برق در استان خوش مصرف و کم مصرف هستند که برابر با الگوی مصرف تعیین شده از انرژی برق استفاده می‌کنند.

وی به ارائه پاداش به مشترکان کم مصرف اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه وزارت نیرو مشترکان بخش خانگی که تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند که در همین راستا بیش از 87 هزار مشترک کردستانی که تا پایان تیرماه سال جاری الگوی مصرف برق را رعایت و در مصرف برق صرفه جوی کرده بودند، صورتحساب برق مصرفی آنان صفر شد.

شناسه خبر 59829