شناسه خبر:59265
1401/6/5 09:11:39

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست صندوق کارآفرینی‌ امید استان ایلام گفت: در طول سال گذشته با تسهیلات پرداختی در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی برای یک‌هزار و 435 نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

«مرتضی دالوند» اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه امسال دو هزار و سه فقره تسهیلات ارزان‌قیمت با اعتباری بیش از یک‌هزار و 650 میلیارد ریال از ابتدای شهریورماه سال 1400 تا شهریورماه 1401 توسط این صندوق در استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، 176 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات پرداختی در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی بوده و با پرداخت آن برای یک‌هزار و 435 نفر در استان اشتغال ایجاد شده است، گفت: این صندوق طی تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌ها ازجمله وزارت ورزش و جوانان، صندوق هنرمندان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان زندان‌ها، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و غیره از ابتدای شهریورماه سال گذشته تاکنون 950 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتباری بیش از یک‌هزار و 283 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان با بیان اینکه در این مدت از طریق تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با بنیاد برکت 161 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار 64 میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: صندوق استان از ابتدای امسال با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 توانسته بیش از 98 درصد اعتبار مربوطه را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان‌قیمت به متقاضیان معرفی‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند که در این راستا تعداد 431 فقره تسهیلات با اعتبار 980 میلیارد ریال پرداخت کرده و با این عملکرد توانسته رتبه اول را تا پایان تیرماه بین صندوق‌های سراسر کشور و همچنین رتبه ممتاز در بین بانک‌های عامل در استان را کسب کند.

سرپرست صندوق استان ایلام درخصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام در مهرماه سال 1400 گفت: صندوق استان با پرداخت 190 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ضروری به 845 فقره درخواست مردمی سفر ریاست محترم جمهوری پاسخ داده است.

دالوند تصریح کرد: تعداد 52 طرح اشتغال‌زایی در سطح استان ایلام با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید با اعتبار 378 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شوند و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی ابراز کرد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل‌کرده، دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب‌وکار خُرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه‌سازی هم‌افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.

شناسه خبر 59265