شناسه خبر:57221
1401/4/9 08:45:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به پروژه‌های تقویت زیرساخت‌های مخابراتی گفت: مبلغ 30 میلیارد ریال در شهرستان سنندج با هدف تأمین پهنای باند و دیتا، سرمایه گذاری شده است.

آزاد حکمت با تشریح روند اجرای پروژه مذکور در راستای تقویت و ارتقای پهنای باند و دیتا در شهرستان سنندج اظهار کرد: برای نصب تجهیزات لازم از جمله CWDM و PDH مبلغ 30 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تأمین و نصب تجهیزات فنی در این خصوص، موجب تقویت و افزایش پهنای باند و دیتا برای اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت مخابرات می‌شود، افزود: در این پروژه 17 تجهیز CWDM و 7 تجهیز PDH نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مذکور در 24 نقطه شهری و روستایی با هدف ارائه خدمات مطلوب مخابراتی به صورت یکسان به مشتریان ساکن در نواحی مختلف شهری و روستایی نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: با این اقدام شاهد ارتقای سطح کیفی خدمات دیتایی به مشتریان ساکن در شهرستان سنندج به طور قابل ملاحظه‌ای هستیم.

حکمت یادآور شد: راه اندازی سیستم‌های CWDM و PDH، در بخش انتقال، ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات و موبایل را به‌دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه زیرساخت‌های دیتایی با کیفیت مطلوب‌تر برای دیگر اپراتورهای تلفن همراه توسط مخابرات منطقه کردستان فراهم شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر 189 هزار و 401 مشترک تلفن ثابت، 40 هزار و 962 مشترک ADSL، حدود 450 مشترک VDSL، 3 هزار و 226 مشترک FTTH و یک میلیون و 495 هزار و 640 مشترک تلفن همراه در استان از خدمات و سرویس‌های مخابراتی بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 57221