شناسه خبر:56579
1401/3/25 08:33:32
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان:

مجتمع گردشگری پل میرخان نگل 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: عملیات احداث مجتمع گردشگری پل میرخان در روستای نگل از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه در بازدید از این مجتمع که با همراهی مدیر عامل بانک کشاورزی استان انجام شد، اظهار کرد: این پروژه در جوار قرآن بزرگ تاریخی و موزه قرآنی نگل و همچنین در محور منظر فرهنگی هورامان در حال احداث است که از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: این مجتمع گردشگری دارای امکاناتی نظیر پل ‌معلق، ایگل ‌زیپ، زیپ‌‌لاین، رفتینگ، واحدهای اقامتی و رستوران است که با اتمام و آغاز به‌کار آن برای 30 نفر به ‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان هدف از احداث این مجتمع را توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از بخش خصوصی و نیز ایجاد مرکز تفریحی رفاهی برای رفاه حال گردشگران و مسافران عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری این طرح 400 میلیارد ریال بوده که 80 میلیارد ریال تسهیلات آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بانکی تصویب شده و مابقی توسط سرمایه‌گذار تأمین می‌شود و در حال اجرا است.

گویلیان در ادامه در بازدید از مجموعه گردشگری، بوم‌گردی و کشاورزی «شه‌م» در شهرستان سروآباد نیز گفت: این مجموعه یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بخش خصوصی استان بوده که در دو فاز (اقامتی و پذیرایی و گردشگری کشاورزی ) اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پروژه نیز با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال بخش خصوصی در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع اجرا و به‌ صورت مستقیم برای هفت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان افزود: وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان در استان، فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران و همچنین حضور گردشگران و توسعه اقتصادی در کردستان است.

گویلیان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌کل تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است که انتظار می‌رود در بحث سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش و همکاری بیشتری از سوی بانک‌های عامل در استان انجام شود.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

شناسه خبر 56579