شناسه خبر:55947
1401/3/8 09:09:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: 95 هزار و 500 تن انواع محصولات کشاورزی طی دو ماه گذشته (فروردین و اردیبهشت‌ماه) سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی اظهار کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از صادرات 95 هزار و 500 تن انواع محصولات کشاورزی در بازه زمانی یاد شده (فروردین و اردیبهشت ماه) از مرز مهران به عراق خبر داد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی 24 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات 208 میلیون دلار کالا طی دو ماه گذشته از مرز مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد و یادآور شد: این میزان کالا با وزن 541 هزار و 470 تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

غلامی بیان کرد: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی 68 درصد و از نظر وزن 93 درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: بیشتر کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن‌آلات، محصولات فلزی، تره‌بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران طی سال گذشته هم بیان کرد: در این بازه زمانی (سال 1400) یک میلیارد و 161 میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

غلامی گفت: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین‌المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 55947