شناسه خبر:55521
1401/3/1 09:01:26

سپهرغرب، گروه خبر: مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه یادواره شهدای مدافع حرم با معرفی برگزیدگان هفت شرکت تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در غرب کشور به میزبانی منطقه همدان پایان یافت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، این مسابقات روز 29 اردیبهشت‌ماه جاری و در محل اردوگاه فرهنگی- تربیتی فجر شهر همدان و با حضور 55 نفر مقام اولی از مرحله مقدماتی منطقه دو کشوری (شامل مناطق هفتگانه شرکت‌های پخش مناطق کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و شرکت‌های خطوط لوله و مخابرات غرب و لرستان) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ در چهار گروه سنی آغاز شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که به میزبانی منطقه همدان، دارالمؤمنین و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار شد، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی همدان به‌عنوان منطقه دو کشوری، گفت: امسال و این دوره، دومین‌باری است که در دوران مدیریت اینجانب افتخار میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب خود و همکارانم در واحد روابط عمومی شده و قطعاً این امر از توفیقات الهی است.

امین روستایی با اشاره به اینکه کلام قرآن ختم رسالت انبیا و پیامبران و فصل‌الخطاب است، افزود: این مصحف شریف باید در تمام شئون زندگی جاری و ساری باشد تا موفقیت‌ها بیش‌ازپیش نمایان شوند.

وی تصریح کرد: هرچند تلاوت و تلفظ آیات قرآن فیوضات فراوان برای قاری و حافظ در بر خواهد داشت، اما تبیین و تنویر افکار با تعمق و تفکر در معنا و مفهوم آیات رقم می‌خورد.

روستایی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از تصاویر و گزارش فعالیت‌ها و اقدامات شرکت با نام تبیین و روایت، یادآور شد: در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد روایت و تبیین باید تلاش‌ها و دستاوردهای دولت از هر تریبون به سمع و نظر افکار عمومی رسانیده شود.

بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن قدردانی از مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و تحسین تقبل میزبانی منطقه برای چنین مسابقات پُرفیضی، حول محور ارزش و اهمیت تأسی به قرآن کریم و استعانت از نماز، به بیان سخنان مبسوطی پرداختند.

گزارش روابط عمومی منطقه همدان حاکی است: رقابت‌های رشته‌های شفاهی به‌صورت حضوری و در پی زحمات فراوان تیم‌های اجرایی و حضور مؤثر آزاده گرانقدر، رضا امیر سرداری به‌عنوان ناظر مسابقات میسر شد و همچنین مسابقات در رشته‌های کتبی نهج‌البلاغه و مفاهیم قرآن به‌صورت سراسری و برخط به انجام رسید.

در این دوره بعد از رقابتی نزدیک و با داوری هشت تن از داوران خبره کشوری در دو بخش خواهران و برادران، در رده‌های سنی متوسطه اول، متوسطه دوم، همسران و کارکنان نفرات برگزیده معرفی شدند.

گفتنی است، این مسابقات ویژه کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بوده که تاکنون 24 دوره آن در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شده و به پایان رسیده است. در مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وپنجمین دوره نیز نفرات اول تا سوم مسابقات مشخص شدند و حائزین رتبه اول در چهار گروه و سه رشته به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

شناسه خبر 55521