شناسه خبر:55188
1401/2/21 09:26:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یک هزار رأس دام در استان تاکنون در قالب خرید دام مازاد عشایر به‌صورت لاشه ای خریداری شده است.

فرشاد یاسمی روز سه شنبه اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر به‌صورت لاشه‌ای و کیلویی 850 هزار ریال موافقت شده است.

وی افزود: خرید دام به‌صورت لاشه‌ای در شهرستان‌های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر ایلام از خرید یک هزار رأس دام مازاد لاشه‌ای در استان خبر داد و تأکید کرد: این مقدار تحویل پشتیبانی امور دام شده که به مرکز ارسال می‌شود.

یاسمی از پیش‌بینی 20 درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

وی در خصوص خرید دام پروار عشایر به‌صورت زنده نیز اضافه کرد: به قیمت متعادل روز برای خریداری برنامه‌ریزی شده و در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست‌گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که 90 درصد کار انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر ایلام جمعیت عشایر استان را 9 هزار و 736 خانوار اعلام کرد و گفت: این عشایر دارای یک میلیون و 400 هزار راس دام هستند.

یاسمی با اشاره به توزیع دو هزار تن کنسانتره برای دام عشایر استان در سال جاری اظهار کرد: 750 تن جو نیز خریداری و در حال توزیع بین دام عشایر است.

وی در خصوص پلاک کوبی دام عشایر گفت: یکی از نکات ضروری در بحث صادرات و خرید دام پلاک کوبی است که عشایر باید اقدام کنند چون بر اساس دام‌های پلاک کوبی شده خرید و تأمین نهاده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پلاک‌کوبی یک میلیون رأس از دام عشایر استان تأکید کرد: تاکنون 70 درصد دام‌های عشایر استان پلاک‌کوبی شده است.

شناسه خبر 55188