شناسه خبر:54833
1401/2/10 12:47:26

سپهرغرب، گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه از پیشنهاد تعطیلی فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد و افزود: به‌جای این فاز از پروژه، باید فاز دو در مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی که حجم بالایی از مسافر دارد را فعال کنیم.

پوریا فخری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پروژه قطار شهری کرمانشاه، گفت: این پروژه در دو فاز پیگیری می‌شود که فاز یک آن از کارمندان شروع شده و تا میدان آزادی ادامه دارد.

وی افزود: فاز دو این پروژه نیز میدان آزادی تا میدان فردوسی را شامل می‌شود که حجم بالایی از مسافر در این مسیر تردد دارد.

فخری با اشاره به تمرکز پروژه بر اتمام فاز یک، گفت: این درحالی است که در این مسیر مسافر چندانی نداریم و فعلاً ضرورتی برای راه‌اندازی این مسیر پروژه احساس نمی‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابراز کرد: پیشنهادی که درحال پیگیری آن هستم این است که به‌جای فاز یک، فاز دو پروژه که حجم بالایی از مسافر دارد، فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر پروژه روی فاز دو در مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی متمرکز شود، ظرف پنج سال آینده این فاز از پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و به دنبال آن می‌توانیم سریعاً طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان مدرس را پیگیری کنیم.

فخری افزود: این درحالی است که اگر پروژه با همین روند (تمرکز بر فاز یک) پیش برود، فاز دوم تا 15 سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود و اگر هم‌زمان بخواهیم هر دو فاز را پیش ببریم که تا 30 سال دیگر هم شاهد افتتاح پروژه نخواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه در فاز یک فعال است، گفت: امسال 400 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده و کارهای آن درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک پروژه هم‌اکنون آماده ریل‌گذاری است، اما معتقدم باید این اعتبارات را به‌جای خرید ریل، صرف پیشرفت فاز دو پروژه کنیم.

 

شناسه خبر 54833