شناسه خبر:54256
1401/1/27 09:25:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: پنج بنای تاریخی و یک تفرجگاه در این استان با هدف حفظ و نگهداری و استفاده هر چه بیشتر در اولویت واگذاری به بخش خصوصی در سال جاری قرار گرفتند.

«محسن کریمی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرایط واگذاری بناهای تاریخی کاروانسرای کهک شهرستان دلیجان، کاروانسرای خشکه‌رود شهرستان ساوه، درمانگاه تاریخی دهنو شهرستان خنداب، خانه تاریخی معتمدالایاله، آسیاب جفتی شهرستان آشتیان و کمپ گردشگری بلاغ حک شهرستان شازند در قالب طرح بررسی و شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام دولتی از طریق اولویت‌بندی، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی اظهار داشت: اولویت‌بندی واگذاری بناهای فوق بر اساس شاخص‌های تعیین شده با عنوان،کاهش هزینه‌های چرخش عمر طرح، تخصیص ریسک بهتر، کیفیت اجرای طرح، کیفیت ارائه خدمات بهتر، ایجاد درآمدهای ثانویه، ایجاد اشتغال مستقیم و میزان جامعه تحت پوشش انجام خواهد شد.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: کاربری این بناها بعد از مرمت و احیا گردشگری و اقامتی‌، پذیرایی و یا فرهنگی خواهد بود و نظارت بر نحوه بهره‌برداری و حفاظت از این آثار بعد از واگذاری به عهده اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است و با سرمایه بخش خصوص مرمت و احیا خواهند شد.

شناسه خبر 54256