شناسه خبر:53281
1400/12/18 09:22:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مهرواره هنر با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سنندج برگزار می‌شود.

عبید رستمی از برگزاری بزرگداشت و نکوداشت دو شخصیت فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از خانواده مداح و مولودی‌خوان نامور ایران زمین زنده یاد خلیفه میرزا آغه‌غوثی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی افزود: در اختتامییه دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی (خه‌لات) استان کردستان نیز از استاد برجسته نقاشی و طراحی، فردین صادق ایوبی قدردانی و تجلیل می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در خصوص این دو شخصیت فرهنگی و هنری گفت: قدردانی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین نامداران و مشاهیر، سنتی حسنه و از نشانه‌های بالندگی و توسعه یافتگی هر جامعه است بر این اساس این اداره کل به مناسبت‌های گوناگون و به فراخور جایگاه و شخصیت فرهنگی مشاهیر و نامداران و نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری قدردانی می‌نماید.

رستمی ضمن تبریک و تهنیت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: هر ساله به مناسبت 18 اسفند از فعالان و کانون‌های فرهنگی و هنری برگزیده سطح استان تجلیل و قدردانی می‌شود به همین مناسبت علاوه بر شخصیت برجسته دینی و هنری زنده یاد میرزا آغه غوثی از کانون‌های برگزیده فرهنگی و هنری مساجد سطح استان نیز به‌صورت ویژه قدردانی و تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کسب و کارها و محصولات فرهنگی برای دومین سال صاحب جشنواره‌ای متفاوت و تأثیرگذار در ترویج و گسترش اقتصاد فرهنگ شده است امسال در کنار قدردانی و تجلیل از شخصیت هنری و استاد برجسته نقاشی فردین صادق ایوبی از برگزیدگان دومین جشنواره کسب وکارها و محصولات فرهنگی نیز قدردانی خواهد شد.

وی در خصوص دومین جشنواره کسب و کارها و محصولات فرهنگی(خه‌لات) گفت: در این دوره 178 اثر در بخش‌های مختلف شامل هدایای فرهنگی عروسک سازی، صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزیینی، آلات و سازهای موسیقی، هنرجولایی وفرض دست‌بافت، صنایع چاپ و بسته بندی به دبیرخانه ارسال شده است، با داوری‌های انجام شده از برگزیدگان این دوره قدردانی و لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

شناسه خبر 53281