شناسه خبر:53133
1400/12/15 09:39:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری هفته ادبی بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با عنوان «حدیث شیرین» در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی در نشست هماهنگی برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی با مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان اظهار کرد: فرهنگ امری چندبخشی است و با وجود اینکه متولی این مقوله در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل در استان‌ها هستند، پیشبرد اهداف و دستیابی به توسعه در این حوزه نیازمند هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان صداوسیما تعامل خوبی در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: همدان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشگام است که توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌ها، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

احسانی با بیان اینکه مصادره مفاخر اتفاقی است که در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو هستیم، یادآور شد: جمهوری آذربایجان برای ثبت نظامی گنجوی، شاعر و ادیب نامی ایران‌زمین اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اعلام اینکه هرسال 21 اسفندماه به‌نام حکیم نظامی گنجوی نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امسال این برنامه اهمیت بسزایی دارد و تمام استان‌های کشور ویژه‌برنامه‌های متعددی برای این مناسبت درنظر گرفته‌اند.

مجید فروتن از پیش‌بینی برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در استان طی این هفته خبر داد و افزود: هفته ادبی با عنوان «حدیث شیرین» در استان شکل گرفته که با همکاری و پیگیری خانه شعر و ادب همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این هفته برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی ازجمله نظامی‌خوانی، بررسی شیوه‌های داستان‌سرایی در منظومه‌های نظامی، تأثیرگذاری اشعار نظامی بر اشعار حافظ، مردم‌گرایی در اشعار نظامی و غیره برگزار خواهد شد.

فروتن همچنین تصریح کرد: برگزاری گزیده‌خوانی خمسه نظامی، برگزاری نشست تخصصی نظامی در آرامگاه بوعلی‌سینا و موزه هگمتانه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار این شاعر در کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری جلسات قصه‌گویی، تولید پادکست و خوانش اشعار در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی در همدان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز در این نشست تأکید کرد: صداوسیما پرداختن به فرهنگ بومی- محلی و همچنین مفاخر و بزرگان فرهنگی و ادبی را در اولویت قرار داده است.

الوندی خاطرنشان کرد: صداوسیمای مرکز همدان هم در برگزاری ویژه‌برنامه‌های این هفته مشارکت خواهد داشت.

این نشست با حضور احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، کیوان الوندی مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان، مجید فروتن معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونان صداوسیمای مرکز همدان و بهرام ترکمان، میرهاشم میری و حسن خلیلی از اعضای خانه شعر و ادب استان برگزار شد.

هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی از 15 تا 21 اسفندماه در همدان برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 53133