شناسه خبر:53083
1400/12/14 11:31:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: 63 پروپوزال به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارسال شده که در نهایت 15 پروپوزال از محل اعتبارات پژوهشی امسال دستگاه‌های اجرایی پذیرفته شده و به تصویب کمیته علمی کارگروه رسیده است.

بهرام نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه به استناد بند ه تبصره 9 قانون بودجه هر ساله یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی غیر از فصول یک و 6 به امر پژوهش اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: این فعالیت پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در واقع از فعالیت‌های پژوهشی مراکز دانشگاهی متفاوت است و به دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس قانون بودجه سالانه از دو سال پیش به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها اجازه داده تا یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی غیر از فصول 1 و 6 را تجمیع و به‌صورت متمرکز بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نیز کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان انجام پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی صرف کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: بر همین اساس اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی در سال 1400 حدود 9 میلیارد ریال بود که این اعتبارات بر اساس استعلام به عمل آمده از دستگاه‌ها و اعلام مهم‌ترین محورهای پژوهشی در مهم‌ترین نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان هزینه خواهد شد.

نصراللهی‌زاده تأکید کرد: پس از اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی، محورهای پژوهشی در کمیته علمی کارگروه پایش و مشخص شده و فراخوان عمومی از سوی مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی استان و نیز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منتشر شده است.

وی اضافه کرد: پروپوزال‌های پژوهشی پذیرفته شده در کارگروه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کمیته علمی کارگروه و در یک فرآیند شفاف بررسی شده و طرح‌های تکراری و غیرکاربردی و نیز طرح‌هایی که حول محورهای منتشره نبوده، از مجموعه طرح‌های پژوهشی حذف شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: هر طرح پژوهشی که گره ای از مسائل و مشکلات اصلی پیش روی استان باز کند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حمایت خواهد شد تا وارد فاز اجرایی شود.

نصراللهی‌زاده تأکید کرد: امروز معضل اصلی کشور ایجاد اشتغال و تولید ثروت است و طرح‌های پژوهشی که نقشی در ایجاد اشتغال داشته باشند حمایت خواهند شد.

شناسه خبر 53083