شناسه خبر:47901
1400/8/13 10:15:37

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان با اجرای 63 پروژه در سطح شهرهای استان کردستان، بافت‌های ناکارآمد شهری نوسازی می‌شوند.

مصطفی رضایی اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات در کمیسیون ماده پنج، در هفت شهر اصلی استان که جمعیت آن‌ها بالغ بر 50 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: در مجموع چهار هزار و 727 هکتار بافت ناکارآمدشهری در پنج پهنه سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای نوسازی و ساماندهی پروژه‌های مسکن است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان افزود: در سطح شهرهای استان کردستان در کل 63 پروژه بازآفرینی شامل 58 پروژه ملی و پنج پروژه استانی با مبلغ اعتباری نزدیک به 150 میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون 27 پروژه به بهره‌برداری رسیده که از میان آن‌ها می‌توان به پروژه‌های ساخت مدرسه، بهسازی معابر، پارک، پیاده‌راه و سایر کاربری‌های مورد نیاز خدمات شهری ازجمله مهم‌ترین آنها اجرای شبکه فاضلاب در محلات مورد هدف بازآفرینی اشاره کرد.

رضایی با اشاره به میانگین 60 درصدی پیشرفت پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبار و منابع مالی لازم شاهد بهره‌برداری و بهره‌مندی ساکنان محلات ناکارآمد شهرهای استان از مزایای اجرای این پروژه‌ها باشیم.

شناسه خبر 47901