شناسه خبر:36100
1399/11/12 09:43:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: توسعه و تجهیز کتابخانه در مناطق حاشیه شهرهای استان ضروری است.

بهمن مرادنیا در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، سرمایه‌گذاری در برخی محلات شهر مانند پارک‌ها و مناطق حاشیه شهر ضروری برشمرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در این مکان‌ها ضروری است.

وی اضافه کرد: پارک‌های سطح شهر فضای بسیار خوبی برای توسعه امر کتابخوانی است.

استاندار کردستان یادآورشد: پروژه هفت باغ با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ترویج کتابخوانی در پیاده‌راه فردوسی سنندج را ضروری دانست و گفت: این مکان فرصت و فضای مناسبی برای توسعه کتابخانه و ترغیب مردم به خواندن کتاب است.

مرادنیا یادآورشد: از آنجا که شاخص مطالعه کتابخوانی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها در سطح پایینی قرار دارد، توسعه شاخص و سرانه کتابخوانی بمنظور توسعه کتابخوانی در جامعه ضروری دانست.

استاندار کردستان بر بهره‌گیری بهینه از اراضی و ساختمان‌های مازاد استان در راستای رفع نیازهای جامعه تاکید کرد و گفت: بخشداران باید زمین‌ها و ساختمان‌های بلااستفاده در اختیار ادارات را به استانداری گزارش کنند و در شورای اداری استان شخصا در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنم.

وی همچنین بر تمرکز و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان تاکید کرد.

مرادنیا با بیان اینکه برخی ادارات استان نسبت به امر کتابخوانی بی‌تفاوت هستند، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را نیازمند همکاری همه ادارات دانست.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان مرکز اسناد نداریم اظهار کرد: درصدد هستم مرکز اسناد استان را از همدان مستقل کنم و این مهم را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

 

شناسه خبر 36100