شناسه خبر:80782
1402/12/28 10:02:34

سپهرغرب، گروه سلامت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح نوروزی وزارت بهداشت از 24 اسفندماه شروع شده و تا 25 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

بهرام عین‌اللهی روز گذشته به‌منظور بازدید از مجموعه اقدامات و آمادگی‌های طرح سلامت نوروزی که از ٢٤ اسفندماه آغاز شده است، با حضور در سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: طرح نوروزی وزارت بهداشت از 24 اسفندماه شروع شده و تا 25 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا امروز اورژانس کشور در قالب طرح سلامت نوروزی 56 هزار و 117 مأموریت انجام داده است که 10 هزار و 600 مأموریت یعنی 23 درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است دوستان ما در سازمان اورژانس توصیه‌های لازم را به مردم ارائه کنند، از مسئولان اورژانس کشور خواست توصیه‌های لازم را به هر شکل ممکن رسانه‌ای کنند.

وی افزود: اینکه مردم چه کاری انجام دهند که از حوادث پیشگیری شود، سبک زندگی در تعطیلات چگونه باید باشد، میزان خواب و تغذیه آن‌ها چطور باشد و مدت رانندگی آنان چه اندازه باشد، موضوعات مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه اورژانس کشور را به‌عنوان یک دانشگاه می‌دانیم، اظهار کرد: اطلاعاتی که در اینجا به‌دست می‌آید، بسیار ارزشمند است و به‌زودی با نظر مساعد دکتر پناهی مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس خواهد شد.

وی تأکید کرد: این اطلاعات و شروع به کار مرکز تحقیق و توسعه در بسیاری از مطالب کمک خواهد کرد و انتظار ما تنها در حد مقاله نیست، بلکه کارهای عملیاتی لازم داریم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید با مردم کاملاً ارتباط داشته باشیم و مطالب‌ آموزشی را به آن‌ها ارائه کنیم، افزود: مردم ما در طول تاریخ و در بعد از انقلاب نشان دادند که بسیار فهیم و همکار هستند و نمونه این موضوع در مشارکت 46 میلیونی مردم در پویش ملی سلامت، مشخص بود.

   وزیر بهداشت از واحدهای ارتباطات مردمی مرکز اورژانس تهران بازدید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به‌منظور بازدید از مجموعه اقدامات و آمادگی‌های طرح سلامت نوروزی که از ٢٤ اسفندماه آغاز شده است، از واحد ارتباطات مردمی اورژانس استان تهران بازدید و از خدمات کارکنان این مرکز با اهدای شاخه گُل، تقدیر کرد.

عین‌اللهی همچنین در این بازدید با کارکنان اورژانس گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

وی در این بازدید همچنین از طریق واحد ارتباطات مردمی سازمان اورژانس تهران، عید نوروز را به پایگاه‌های اورژانس کشور تبریک گفت.

همچنین در این بازدید سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله سازمان انتقال خون، سازمان بیمه سلامت و معاونت درمان نیز که در طرح سلامت نوروزی حضور دارند، گزارش اقدامات خود را از سراسر کشور به‌صورت مجازی به وزیر بهداشت ارائه کردند؛ دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور و دکتر محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران نیز گزارش و اقدامات خود را در طرح سلامت نوروزی ارائه کردند.

گفتنی است، در این بازدید دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر پدرام پاک‌آیین، دستیار رسانه‌ای وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

شناسه خبر 80782