شناسه خبر:81817
1403/2/6 16:23:22

هم‌زمان با هفته سلامت بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص و اتاق عمل در بخش آی‌وی‌اف بیمارستان فاطمیه شهر همدان بهره‌برداری شد.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای 11 تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ‌.دی.او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پُرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی.تی.‌پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و 6 تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه‌اندازی بخشی برای مراقبت از بیماران خاص، ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله‌ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دوچندان کرد.

متخصص فلوشیپ نازایی ادامه داد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند، پذیرش می‌شوند.

پیله‌ور ادامه داد: در این مرکز یک‌سری مراقبت خاص انجام می‌شود و درصورت نیاز از این محل برای هماهنگی به‌منظور انتقال بیمار به بخش آی.سی.یو استفاده خواهد شد.

وی همچنین درباده بهره‌برداری بخش جراحی‌های مرکز «آی.وی.اف» گفت: درحال حاضر این بیمارستان یک اتاق عمل اصلی برای عمل‌های جراحی لاپاراسکپی و هیستروسکپی و جراحی‌های زنان دارد.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان افزود: اما ایجاد یک مرکز جراحی لاپاراسکپی و هیستروسکپی در بخش درمان ناباروری برای بیماران نابارور نیاز بود.

پیله‌ور ادامه داد: چراکه این طیف از بیماران در این محل پرونده تشکیل داده‌اند و به شرایط اینجا عادت کرده و تمایل دارند پزشک خودشان در بخش ناباروری جراحی لازم را برای درمان آن‌ها انجام دهد.

وی ابراز کرد: بنابراین این اتاق عمل در ساختمان جدید تجهیز شد که از یک هفته پیش جراحی‌های بیماران نابارور در این محل انجام می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81817