شناسه خبر:81814
1403/2/6 16:06:11

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای نخستین‌بار در کشور و به‌منظور مدیریت قیمت فروش و اجاره مسکن، بنگاه‌های مشاوران املاک استان همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن قرار گرفتند.

مجید صالحی‌امیر روز پنجشنبه با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور و به‌منظور مدیریت قیمت فروش و اجاره مسکن، بنگاه‌های مشاوران املاک استان همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن قرار گرفتند، ابراز کرد: گشت مشترک بازرسی کارگروه سامان‌دهی بازار املاک و مستغلات در سطح شهر همدان تشکیل شده است و هر روز با سرکشی از بنگاه‌های معاملات ملکی از تخلفات پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: در بازدیدهای صورت‌گرفته طی روزهای گذشته چند بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات صورت گرفت.

صالحی‌امیر افزود: به‌منظور کنترل بازار مسکن، هفت هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های معاملات ملکی استان انجام شده است و تعدادی از متخلفان جریمه و بنگاه‌های آن‌ها پلمب شد که تأثیر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن در شهر همدان داشت؛ اما تا حصول نتیجه مطلوب جای کار زیادی وجود دارد.

وی تأکید کرد: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن واحدهای مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت‌سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در سال 1402، 10 هزار و 386 فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان همدانی واگذار شده است.

براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

براساس این آمار استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81814