رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس اعلام کرد:
تجاریسازی 80 درصدی محصولات دانشبنیان در پارک فناوری پردیس
رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس گفت: حدود 120 محصول در مرکز رشد تولید میشود که حدود 80 درصد آنها در بازارهای متفاوت تجاری شده است.
محسن علیاکبریان اظهار کرد: این محصولات عمدتاً در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات صنعتی و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
وی اضافه کرد: فرآیند تجاریسازی از زمان ایده تا ارائه محصول به بازار در این پارک مدت زمان دو تا سه ساله دارد که در زمان حاضر شرکتهایی که در سال دوم و سوم هستند توانستهاند محصولات خود را تجاریسازی کنند.
رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه در سال جاری مرکز رشد پارک علم و فناوری پردیس نسبت به سالهای گذشته بسیار فعالتر بوده است، بیان کرد: حجم تقاضا برای استقرار در این مرکز رشد بالا است و متناسب با آن خروجیهای زیادی نیز داشتهایم که در پارک مستقر شدهاند.
علیاکبریان با بیان اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما جذب شرکتها در حوزه هایتک (فناوری پیشرفته یا فناوری بالا (High Tech) تقویت آنها بوده، افزود: خط تولید ماشینآلات و تجهیزات صنعتی نیز در این حوزه رونق بیشتری داشته است.
وی با اشاره به اینکه در این مرکز کلید واژه اصلی امیدآفرینی است، ادامه داد: جوانان ما در بسیاری از زمینهها همچون ضریب هوشی، استعداد و دانش فنی نسبت به جوانان بسیاری از سایر کشورها برتری دارند اما باید امید و انگیزه لازم برای آنها فراهم شود تا در کشور بمانند و فعالیت کنند.
*هزینه تولید در ایران نسبت به سایر کشورها پایینتر است
رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس افزود: مزیت کشور ما نسبت به سایر کشورها این است که هزینه تولید در آن بسیار پایینتر است و از نظر هزینه پایین نیرو انسانی، مواد اولیه و ساخت با دنیا قابل رقابت هستیم.
علیاکبریان با اشاره به اینکه به دانش فنی نیاز داریم و باید در لبه دانش حرکت کنیم، تصریح کرد: در این خصوص استارتاپها با توجه به اینکه بهتازگی فارغالتحصیل شدهاند با ادبیات روز فناوری دنیا آشنایی دارند و عمدتاً ایدههایی را انتخاب میکنند که لبه دانش است بنابراین نسبت به شرکتهای قدیمی که تغییر فناوری در آنها دشوار است، استارتاپها بسیار چابکتر و منعطف تر خود را با دانش روز دنیا مطابقت میدهند.
محسن علیاکبریان اظهار کرد: این محصولات عمدتاً در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات صنعتی و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
وی اضافه کرد: فرآیند تجاریسازی از زمان ایده تا ارائه محصول به بازار در این پارک مدت زمان دو تا سه ساله دارد که در زمان حاضر شرکتهایی که در سال دوم و سوم هستند توانستهاند محصولات خود را تجاریسازی کنند.
رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه در سال جاری مرکز رشد پارک علم و فناوری پردیس نسبت به سالهای گذشته بسیار فعالتر بوده است، بیان کرد: حجم تقاضا برای استقرار در این مرکز رشد بالا است و متناسب با آن خروجیهای زیادی نیز داشتهایم که در پارک مستقر شدهاند.
علیاکبریان با بیان اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما جذب شرکتها در حوزه هایتک (فناوری پیشرفته یا فناوری بالا (High Tech) تقویت آنها بوده، افزود: خط تولید ماشینآلات و تجهیزات صنعتی نیز در این حوزه رونق بیشتری داشته است.
وی با اشاره به اینکه در این مرکز کلید واژه اصلی امیدآفرینی است، ادامه داد: جوانان ما در بسیاری از زمینهها همچون ضریب هوشی، استعداد و دانش فنی نسبت به جوانان بسیاری از سایر کشورها برتری دارند اما باید امید و انگیزه لازم برای آنها فراهم شود تا در کشور بمانند و فعالیت کنند.
*هزینه تولید در ایران نسبت به سایر کشورها پایینتر است
رئیس مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس افزود: مزیت کشور ما نسبت به سایر کشورها این است که هزینه تولید در آن بسیار پایینتر است و از نظر هزینه پایین نیرو انسانی، مواد اولیه و ساخت با دنیا قابل رقابت هستیم.
علیاکبریان با اشاره به اینکه به دانش فنی نیاز داریم و باید در لبه دانش حرکت کنیم، تصریح کرد: در این خصوص استارتاپها با توجه به اینکه بهتازگی فارغالتحصیل شدهاند با ادبیات روز فناوری دنیا آشنایی دارند و عمدتاً ایدههایی را انتخاب میکنند که لبه دانش است بنابراین نسبت به شرکتهای قدیمی که تغییر فناوری در آنها دشوار است، استارتاپها بسیار چابکتر و منعطف تر خود را با دانش روز دنیا مطابقت میدهند.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.