چالشهای بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران
مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی گفت: بهبود بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران، نیازمند اتخاذ رویکردی جامع و هماهنگ است.
حمید بروغنی درباره وضعیت بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران و بررسی چالشهای اصلی این واحدها در اتصال تولیدکنندگان با بازار هدف و مسیرهای عملی برای بهبود این حوزه افزود: با وجود نقش مهم شهرکهای صنعتی در اشتغال و صادرات، نبود سازوکارهای هماهنگ، کمبود دادههای بازار و محدودیتهای مالی و فنی رویکردهای بازاریابی کارآمد را تحت فشار قرار داده است.
وی همچنین دسترسی محدود به بازار هدف و دادههای بازار را از چالشهای اصلی بازاریابی عنوان کرد و اظهار کرد: در شهرکهای صنعتی بسیاری از شرکتها از نیازها و رفتار خرید بازارهای داخلی و خارجی اطلاعات کافی ندارند که این کمبود دادهها تصمیمگیریهای بازاریابی را کماثر میکند.
مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی به نبود کانالهای منسجم و پشتیبانی بازاریابی اشاره کرد و افزود: منابع بازاریابی پراکندهاند و سکوی واحد یا شبکههای همکاری برای اشتراک داده، تحلیل بازار و دسترسی به کانالهای فروش و توزیع در شهرکهای صنعتی وجود ندارد.
بروغنی محدودیت بودجه و منابع انسانی متخصص را از دیگر عوامل و چالشهای بازاریابی برشمرد و گفت: برندینگ، بازاریابی دیجیتال، سئو و تیم فروش بینالمللی نیازمند سرمایهگذاری و تخصص است که بیشتر شرکتهای کوچک و متوسط توان تمین آن را ندارند.
وی در ادامه دسترسی به اینترنت پایدار، نبود زیرساختهای IT مناسب و نبود ابزارهای CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری و تحلیل دادهها را از موانع رایج زیرساختی دیجیتال دانست و افزود: فرآیندهای گمرکی، تعرفهها و تفاوتهای فرهنگی بازارهای هدف بهویژه برای شرکتهای کوچک برای صادرات و ورود به بازارهای جهانی چالشآفرین است.
به گفته این مسئول کمبود خدمات پشتیبانی و مشاوره تخصصی و محدودیتهای زمانی و مدیریتی باعث نبود رویکرد بلندمدت به بازاریابی و کُند بودن تصمیمگیریهای مدیریتی میان واحدهای تولیدی و بازاریابی شده است.
بروغنی همچنین ایجاد شبکه بازاریابی در شهرکهای صنعتی، راهاندازی سکوی داده بازار هدف، حمایتهای مالی و تشویقی برای برندینگ، تقویت ظرفیتهای آموزشی و توانمندسازی، استفاده از نمایشگاهها و رویدادهای ترکیبی، تقویت زیرساختهای دیجیتال و CRM را از مهمترین فرصتها و مسیرهای بهبود وضعیت بازاریابی در شهرکهای صنعتی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای بهبود بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران لازم است رویکردی جامع و هماهنگ اتخاذ شود اظهار کرد: با ایجاد شبکههای همافزا، استفاده از دادههای بازار، تقویت ظرفیتهای آموزشی و فراهمسازی حمایتهای مالی و فنی، شرکتهای شهرکها میتوانند به بازارهای داخلی و جهانی دست یابند و سهم بیشتری از ارزشهای صادراتی را به خود اختصاص دهند.
حمید بروغنی درباره وضعیت بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران و بررسی چالشهای اصلی این واحدها در اتصال تولیدکنندگان با بازار هدف و مسیرهای عملی برای بهبود این حوزه افزود: با وجود نقش مهم شهرکهای صنعتی در اشتغال و صادرات، نبود سازوکارهای هماهنگ، کمبود دادههای بازار و محدودیتهای مالی و فنی رویکردهای بازاریابی کارآمد را تحت فشار قرار داده است.
وی همچنین دسترسی محدود به بازار هدف و دادههای بازار را از چالشهای اصلی بازاریابی عنوان کرد و اظهار کرد: در شهرکهای صنعتی بسیاری از شرکتها از نیازها و رفتار خرید بازارهای داخلی و خارجی اطلاعات کافی ندارند که این کمبود دادهها تصمیمگیریهای بازاریابی را کماثر میکند.
مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی به نبود کانالهای منسجم و پشتیبانی بازاریابی اشاره کرد و افزود: منابع بازاریابی پراکندهاند و سکوی واحد یا شبکههای همکاری برای اشتراک داده، تحلیل بازار و دسترسی به کانالهای فروش و توزیع در شهرکهای صنعتی وجود ندارد.
بروغنی محدودیت بودجه و منابع انسانی متخصص را از دیگر عوامل و چالشهای بازاریابی برشمرد و گفت: برندینگ، بازاریابی دیجیتال، سئو و تیم فروش بینالمللی نیازمند سرمایهگذاری و تخصص است که بیشتر شرکتهای کوچک و متوسط توان تمین آن را ندارند.
وی در ادامه دسترسی به اینترنت پایدار، نبود زیرساختهای IT مناسب و نبود ابزارهای CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری و تحلیل دادهها را از موانع رایج زیرساختی دیجیتال دانست و افزود: فرآیندهای گمرکی، تعرفهها و تفاوتهای فرهنگی بازارهای هدف بهویژه برای شرکتهای کوچک برای صادرات و ورود به بازارهای جهانی چالشآفرین است.
به گفته این مسئول کمبود خدمات پشتیبانی و مشاوره تخصصی و محدودیتهای زمانی و مدیریتی باعث نبود رویکرد بلندمدت به بازاریابی و کُند بودن تصمیمگیریهای مدیریتی میان واحدهای تولیدی و بازاریابی شده است.
بروغنی همچنین ایجاد شبکه بازاریابی در شهرکهای صنعتی، راهاندازی سکوی داده بازار هدف، حمایتهای مالی و تشویقی برای برندینگ، تقویت ظرفیتهای آموزشی و توانمندسازی، استفاده از نمایشگاهها و رویدادهای ترکیبی، تقویت زیرساختهای دیجیتال و CRM را از مهمترین فرصتها و مسیرهای بهبود وضعیت بازاریابی در شهرکهای صنعتی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای بهبود بازاریابی در شهرکهای صنعتی ایران لازم است رویکردی جامع و هماهنگ اتخاذ شود اظهار کرد: با ایجاد شبکههای همافزا، استفاده از دادههای بازار، تقویت ظرفیتهای آموزشی و فراهمسازی حمایتهای مالی و فنی، شرکتهای شهرکها میتوانند به بازارهای داخلی و جهانی دست یابند و سهم بیشتری از ارزشهای صادراتی را به خود اختصاص دهند.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.