شناسه خبر:82325
1403/2/20 11:08:09
یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟

یک متخصص چشم درباره شست‌وشوی چشم با چای و تاثیرات آن، نکاتی را مطرح کرد.

چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیاناً جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر 20 دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت 20 ثانیه، به فاصله 20 متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82325