شناسه خبر:81369
1403/1/27 16:31:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بیمه تامین اجتماعی ۲۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است.

 علیرضا امانی در نشست برنامه‌های هفته سلامت در اراک اظهار کرد:  برنامه‌های هفته سلامت امسال از اول اردیبهشت ماه  با شعار « سلامت ـ خانواده و مردمی سازی سلامت» به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد:  برنامه‌های این هفته با هدف ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت به اجرا در می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه «حرکتی جهانی به سمت سلامت همگانی » از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان در سال جاری است، گفت: باید با مردمی سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت کرد تا جامعه‌ای سالم وسلامت داشته باشیم.

امانی با بیان اینکه تقویت بهداشت و پیشگیری و بهره گیری از مشارکت مردم در بهداشت از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: سلامت خانواده ـ حق و مسئولیت همگانی، سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی،  سلامت خانواده و سلامت زمین، سه‌شنبه؛ سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی،  سلامت خانواده و فرهنگ سلامت،  سلامت خانواده و جوانی جمعیت،  سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی عناوین روزهای هفته سلامت سال جاری است.

وی با اشاره به طلب  ۲۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: با پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌تواند پرداخت پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل دانشگاه را به موقع انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه ماهیانه ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌شود، بیان کرد: لازم است تامین اجتماعی هرچه سریعتر نسبت به تسویه بدهی اقدام کند تا خللی در پرداختی های پرسنل علوم پزشکی وارد نشود.

شناسه خبر 81369