شناسه خبر:81142
1403/1/20 15:35:57
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اعلام کرد:

مشوق‌های مالیاتی ویژه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی کشور اساساً برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرده است، گفت: در راستای کمک به تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تمامی کسانی‌ که از ابتدای امسال وارد چرخه تولید می‌شوند، مشمول معافیت‌های مالیاتی خواهند شد.

وجیه‌الله ذکوری اظهار کرد: بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان 15 سال و 100 درصد از پرداخت مالیات معاف خواهند شد و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری 20 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی تصریح کرد: سایر شرکت‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و یا خارج از شهرک‌های صنعتی به تناسب توسعه‌یافتگی و یا عدم توسعه‌یافتگی حداقل پنج و حداکثر 13 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه قوانین مکمل مختلفی در راستای تحقق شعار سال و گسترش اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در مجلس قانون‌گذاری شده است، یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی در قالب شرکت‌های تعاونی علاوه‌بر معافیت‌ها، 25 درصد از مالیات ابرازی نیز معاف خواهند بود.

ذکوری بیان کرد: درصورتی‌ که شرکتی تولید داشته و بخواهد جهش و توسعه‌ای را در تولید خود ایجاد کند، اگر با سرمایه‌گذاری جدید اتفاق بیفتد، به تناسب موقعیت استقرار شرکت علاوه‌بر معافیت پنج تا 13 ساله، می‌تواند 50 تا 200 درصد مبلغ سرمایه‌گذاری از معافیت مالیاتی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه تمامی افرادی که از ابتدای امسال وارد این چرخه می‌شوند می‌توانند از این معافیت‌ها برخوردار شوند، بر راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی تأکید و خاطرنشان کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان امور مالیاتی در راستای شفاف‌سازی نظام اقتصادی است.

این مقام مسئول بیان کرد: تمام فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات که تا پایان فصل پاییز 1402 فروش بیش از 18 میلیارد تومان داشته‌اند، از ابتدای سال‌ جاری (1403) باید پایانه فروشگاهی نصب کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81142