شناسه خبر:80919
1403/1/15 17:54:58
معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان:

بنای اِستر و مُردخای آسیبی ندیده است

معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در پی پرتاب چند کوکتل مولوتف به محوطه مقبره اِستر و مُردخای، بنا هیچ آسیبی ندیده است.

حمیدرضا حیدری اظهار کرد: بامداد سه‌شنبه عده‌ای اقدام به پرتاب چند کوکتل مولوتف در محوطه استر و مردخای می‌کنند که خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاده و به بنا هیچ‌گونه آسیبی نرسیده است.

فیلمی مبنی بر پرتاب کوکتل مولوتف توسط عده‌ای ناشناس به محوطه مقبره استرومردخادی در شهر همدان در فضای مجازی منتشر شده که در آن چند راکب موتورسوار که چهره آن‌ها مشخص نیست، مقابل مقبره توقف کرده و از موتورسیکلت پیاده می‌شوند و به سمت این مقبره کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند.

فرماندار همدان هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد: این اتفاق بامداد سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه رخ داده که محوطه این مقبره مجهز به دوربین‌های مداربسته است و بر همین اساس کار شناسایی عاملان این اتفاق و نیت آن‌ها در دستور کار مراجع انتظامی قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در بخش دیگری درباره عرضه ترشی، پاستیل و لواشک در قالب نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در داخل بنای آرامگاه باباطاهر و محوطه آرامگاه بوعلی‌سینا گفت: عمده غرفه‌های برپاشده در این نمایشگاه صنایع‌ دستی بود و در بخش سوغات برخی از غرفه‌داران ترشی به‌عنوان سوغات همدان و پاستیل آورده بودند که با همکاری معاونت صنایع دستی اخطار لازم به آن‌ها داده و جمع‌آوری شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 80919