شناسه خبر:80440
1402/12/20 11:24:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: با ورود شهرداری، مشکل بیمه 395 راننده تاکسی در سنندج برطرف شده و از سال آینده بیمه آن‌ها برقرار خواهد شد.

حمید خضری اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای در راستای حمایت‌های بیمه‌ای از فعالان ناوگان حمل و نقل عمومی بین تأمین اجتماعی و وزارت کشور منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون هیچ راننده تاکسی در شهر سنندج امکان بهره‌مندی از بیمه رانندگان نداشته است، در همین راستا تمام پرونده‌های رانندگان تاکسی در سنندج بررسی شد و رانندگانی که سابقا در این حرفه فعال بوده اما اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند از دایره حمایت‌های بیمه‌ای رانندگان حذف شدند اگرچه‌ امکان بهره‌مندی از بیمه خویش‌فرمایی برای این افراد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در مجموع در بررسی‌های صورت گرفته افراد بیمه شده‌ای که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند ولی همچنان از حمایت‌های بیمه‌ای در این قالب بهره‌مند بودند شناسایی و حذف شدند.

خضری اذعان کرد: 395 راننده تاکسی فعال در سنندج برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به سازمان شهرداری‌ها معرفی شدند، لیست این افراد به سازمان تأمین اجتماعی اعلام شده و با انجام فرایند کارهای بیمه‌ای، از سال جدید بیمه آن‌ها برقرار می‌شود.

وی با اعلام اینکه رانندگان تاکسی 13.5 درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: فهرست تعداد دیگری از رانندگان نیز در سال جدید برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به مرکز ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: به‌منظور حمایت از رانندگان واقعی ناوگان حمل و نقل عمومی اگر راننده‌ای تاکسی خود را بفروشد و از ناوگان خارج شود بلافاصله از فهرست بیمه حذف شده و راننده جدید جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری سنندج همچنین گریزی هم به سایر حمایت‌های صورت گرفته از رانندگان تاکسی در شهر سنندج هم گریزی زد و گفت: یک‌هزار تاکسی سمند سورن‌پلاس سهم تاکسیرانی سنندج است که تاکنون 140 نفر از تاکسی‌داران برای تعویض تاکسی‌های فرسوده خود اقدام کرده‌اند.

شناسه خبر 80440