شناسه خبر:78897
1402/11/9 10:20:38

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: متأسفانه بسیاری از مدیران اهمیت روابط‌ عمومی، اطلاع‌رسانی و پیوست تبلیغی را درک نکرده‌اند که این نگاه حتماً نیازمند تغییر است.

نشست هئیت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور سایر اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این نشست با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مدیران اهمیت روابط‌ عمومی، اطلاع‌رسانی و پیوست تبلیغی را درک نکرده‌اند، افزود: تا زمانی که این انفعال وجود دارد اتفاق شاخصی در حوزه اطلاع‌رسانی رقم نمی‌خورد لذا روابط عمومی‌ها باید کمک کنند تا این نگاه در مدیران اصلاح شود.

وی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید با توجیه مدیران، این نگاه را ایجاد کنند که اطلاع‌رسانی و کار روابط عمومی و تعریف پیوست تبلیغی برای اقدامات یک ضرورت مهم و دارای اولویت است.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی اضافه کرد: روابط عمومی وظایف متعددی برعهده دارد که یک مورد آن اطلاع‌رسانی است و قسمتی از کار تنظیم ارتباطات داخلی و ایجاد ارتباط بین دستگاه با بخش‌های بیرونی است.

استاندار مرکزی تشکیل کمیته‌های تخصصی در هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و افزود: به آموزش در لایه‌های مختلف نیاز داریم و باید با استفاده از اساتید توانمند، موج گسترده‌ای از آموزش را ایجاد کنیم حتی در این زمینه برگزاری دوره‌هایی برای مدیران استان را دنبال خواهیم کرد.

مخلص‌الائمه همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر و رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات 11 اسفندماه، گفت: تبیین دستاوردهای متعدد نظام اسلامی و خدمات دو ساله دولت سیزدهم منجر به امیدآفرینی خواهد شد و این مهم مستلزم استفاده از ابزارهای مختلف و روش‌های نوین اطلاع‌رسانی است.

  آسیب‌شناسی عملکرد روابط عمومی‌های استان مرکزی

محمد طالبی مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در این نشست با اشاره به تشکیل 12 جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در سال جاری بیان کرد: آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوتی در عملکرد روابط عمومی‌ها وجود دارد که بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته، برای پیگیری موضوعات، کارگروه‌های تخصصی در شورا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه نیاز است در زمینه تولید و توزیع محتوا یک کار هدفمند در حوزه روابط‌ عمومی‌ها داشته باشیم، افزود: جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی با حضور اعضا برگزار شده تا انسجامی در روابط عمومی‌ دستگاه‌های استان ایجاد کنیم.

در این نشست همچنین اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی با ارائه گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی این شورا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

ارتقای جایگاه روابط‌ عمومی‌ها، تأمین اعتبار و تجهیزات، لزوم تداوم برنامه‌های آموزشی برای روابط عمومی‌ها، تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی صنایع استان، لزوم توجه مدیران به حوزه روابط عمومی و ارزیابی عملکرد مدیران کل در این حوزه و پیشنهاد برگزاری جشنواره روابط‌ عمومی‌ها از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

شناسه خبر 78897