شناسه خبر:77273
1402/9/28 11:59:48

سپهرغرب-گروه فرهنگی:طراح پوستر بیست و پنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی گفت: هیچ هنری بدون مخاطب معنا ندارد و در واقع خود قصه‌گو است که به عبارتی مخاطب خود می‌شود.

بیست و چهارمین دوره از جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی گذشته است و این بار شاهد برگزاری بیست و پنجمین دوره از این جشنواره به دبیری حامد علامتی هستیم.

طراح پوستر این دوره از جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: من 18 سال کار طراحی انجام داده ام و حدود 7 سال است که طراح پوستر فیلم و داستان هستم. لطف دوستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعتماد دیگر مدیران به من بود که طراحی پوستر بیست و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی به من سپرده شد.

یلدا منتظری افزود: از این رو ایده طراحی پوستر از سال گذشته به ذهن من رسید و در واقع در سال گذشته من به عنوان منتقد جشنواره قصه‌گویی شرکت کردم و خارج از گود به عنوان تحلیلگر به جشنواره نگاه می‌کردم.

وی ادامه داد: اما این بار به گونه دیگری به جشنواره نگاه کردم و به عنوان یک طراح گرافیک به پوسترهای سال گذشته نگاه کردم و احساس کردم یک چیزی در آن‌ها کم است و البته نه اینکه کار آن‌ها ضعیف یا بد باشد نه؛ بلکه کارهای آن‌ها بسیار خلاقانه و قوی بود اما احساس کردم یک چیزی در آن‌ها کم است و به جای اینکه ما از قصه‌ها برای وارد شدن به جهان قصه از جهان آن‌ها الهام بگیریم کار دیگری انجام می‌دهیم که در طراحی پوسترهای قبل دیده می‌شد. در نتیجه من تصمیم گرفتم به جهان قصه‌گوها وارد شوم و در پوسترم جهانی را خلق کنم که به جای ورود به جهان‌های دیگر دیگران به جهان قصه گوها وارد شوند.

منتظری بیان کرد: قصه پوستر از این قرار است که کاراکتر قصه‌گو که از نظر من یک انسان برگزیده و یک پیامبر بی نام و نشان است قصه‌ای را از میان هزاران قصه که در میان کلمات خواب هستند انتخاب می‌کند و آن قصه را بیدار می‌کند و آن را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. پس قصه‌گو به عنوان یک هنرمند کاری را ارائه می‌دهد که اگر شاید من به عنوان یک خواننده بخواهم قصه را بخواهم نگاهم به قصه تغییر کند.

وی افزود: در طراحی پوستر تلاش کردم قصه‌گو را به عنوان یک شخصیت اصلی در جهانی قرار دهم که آن را می‌سازد. قصه‌گو، قصه‌ای را انتخاب و آن را قلب خود جای می‌دهد و سپس شروع می‌کند با گفتن قصه آن پرنده کوچک را از خواب بیدار کند. همچنین هیچ هنری بدون مخاطب معنی ندارد و در واقع خود قصه‌گو به عبارتی مخاطب خود می‌شود.

شایان‌ذکر است که این جشنواره با محور‌های اصلی قصه‌های آزاد، قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها) و روایت اراده (قصه‌ کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ کار و تلاش) در آذر و دی ماه 1402 برگزار می‌شود.

 

شناسه خبر 77273