شناسه خبر:77056
1402/9/22 10:10:50
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌‌جمعه همدان بیان کرد:

کسب رتبه نخست کشوری توسط پلیس راه استان همدان، با برنامه‌ریزی درست

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان ضمن تبریک کسب رتبه نخست کشوری در 6 ماه نخست سال توسط پلیس راه استان همدان، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی درست و زحمات وافر شما باعث کسب این رتبه در سطح کشور شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی در افتتاحیه طرح زمستانی پلیس راه استان همدان که روز سه‌شنبه در محل فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، عنوان کرد: با حضور پلیس راه و دستگاه‌های متولی در جاده، مردم با خاطر آرام مسافرت می‌کنند و می‌دانند که امنیت آن‌ها تضمین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسافرت‌های ضروری غیر قابل پیش‌بینی بوده و براساس نیاز مردم انجام می‌شود، بیان کرد: در مواقع بحرانی مثل بارش برف و باران نیز مردم با آسودگی خاطر در جاده رانندگی می‌کنند، چراکه می‌دانند مسیر هیچگاه بسته نشده و راه برای آن‌ها همواره باز است.

وی موفقیت پلیس را در گرو همکاری سایر دستگاه‌ها دانسته و گفت: دعای خیر مردم همواره پشت سرتان بوده و هنگامی که فعالیت شما را در جاده‌ها مشاهده می‌کنند، احساس لذت و خوشحالی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه شما در سرما ایستاده‌اید تا مردم در گرمای زندگی خود احساس آرامش کنند، تأکید کرد: در استان همدان وجود همبستگی و همدلی در بین دستگاه‌ها، باعث به ثمر رسیدن حرکت‌های خوب در راستای کاهش تصادفات شده است.

استاندار همدان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه همدان جزء استان‌های پُرتردد است، عنوان کرد: با وجود افزایش تردد‌ها در استان طی زمان‌های مختلف مانند اربعین، شاهد مدیریت خوب فرماندهی انتظامی و پلیس راه بوده‌ایم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ضمن تشکر از عوامل امنیت جاده‌ای، با بیان اینکه همواره در لحظات سخت در صحنه هستید، خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده درخصوص عملکرد‌ها همیشه به‌صورت اجمالی است و اگر بخواهیم جهاد و حماسه‌آفرینی شما را بازگو کنیم، نیاز به ساعت‌ها گفت‌وگو است.

   تا پایان سال نیمی از نقاط حادثه‌خیز ایمن می‌شوند

وی درخصوص عملکرد مثبت پلیس در همه بخش‌ها افزود: همواره پلیس مقتدرانه و توأم با اخلاق و رعایت اصل برادری و احکام اسلامی، به مردم خدمت می‌کند.

استاندار همدان از کاهش 35 درصدی تصادفات در استان همدان خبر داد و گفت: درخصوص تصادفات منجر به مرگ نیز شاهد کاهش 11 درصدی در استان هستیم.

قاسمی‌فرزاد از اختصاص 300 میلیارد بودجه برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان توسط رئیس‌جمهور خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال مشکل نیمی از نقاط حادثه‌خیز مرتفع خواهد شد.

   32 دستگاه متولی در ترافیک و ایمنی آن

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مباحث جاده‌ای، عنوان کرد: 32 دستگاه به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در بحث ترافیک و ایمنی آن نقش مهم و اثرگذار دارند.

سردار سلمان امیری ضمن تشکر از استاندار همدان به‌عنوان رئیس شورای راهبردی تصادفات استان همدان، تأکید کرد: نقش و وظایف مربوط به هر دستگاه در این شورا ابلاغ می‌شود و در جلسات عملکرد این دستگاه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا «س»، گفت: به‌دلیل هم‌زمانی آغاز این طرح با ایام فاطمیه، رزمایش امسال به‌نام این مادر مهربانی‌ها نام‌گذاری شده؛ این رزمایش هرساله برگزار می‌شود و امسال نیز از 21 آذرماه آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سردار امیری از تأسیس دو پاسگاه دیگر در همدان خبر و ادامه داد: یک پاسگاه در محور سوباشی و یک پاسگاه دیگر در مسیر تویسرکان - کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

وی ضمن درخواست از مردم برای توجه به هشدار‌های پلیس، بیان کرد: رسانه‌ها نیز نقش تأثیرگذاری در آموزش فرهنگ رانندگی و رعایت نکات ایمنی به مردم داشته و در کنار آن دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر، اورژانس و علوم پزشکی نیز می‌توانند آموزش‌های لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان به عمده دلایل تصادفات جاده‌ای پرداخته و گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز، خوردن، آشامیدن، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و غیره، از علت‌های مهم در تصادفات جاده‌ای است.

   برگزاری 13 جلسه شورای راهبری در استان همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز با اشاره به افزایش 9 میلیونی تردد در استان، عنوان کرد: 13 جلسه شورای راهبری نیز با هدف‌گذاری مناسب و مصوبات اثرگذار در سال جاری برگزار شده است.

سرهنگ علی فکری از هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه ایمنی و ترافیک خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان، تصادف سومین عامل بزرگ مرگ‌ومیر در کشور شناخته می‌شود.

فکری از فوت 20 هزار نفر در حوادث رانندگی سال 1401 خبر و ادامه داد: 356 هزار نفر نیز در سال گذشته بر اثر تصادفات مصدوم و مجروح و برخی از آن‌ها دچار قطع عضو شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به منسوخ شدن مثلث ترافیک که شامل انسان، راه و وسیله نقلیه است، تأکید کرد: مدیریت کلان هم‌اکنون اثرگذارترین و کارآمدترین مؤلفه‌ در کاهش حوادث جاده‌ای است.

وی علت اصلی افزایش تردد و تحرک بیشتر در رانندگی را انباشت وسایل نقلیه و قیمت ارزان سوخت بیان کرد و افزود: رشد تولید خودروی شخصی و رانندگی افرادی که به‌تازگی گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند، خطر تصادفات را افزایش داده است.

سرهنگ فکری از وجود طولانی‌ترین گردنه کشور در استان همدان خبر داد و گفت: گردنه اسدآباد که به‌عنوان طولانی‌ترین گردنه در کشور است در استان همدان بوده و گردنه آوج، زاغه، همه‌کسی و نورآباد نیز از دیگر گردنه‌های استان هستند که همواره باعث تصادفات شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از وجود 132 دوربین رصد و کنترل در استان و محور‌های مواصلاتی خبر داد و اشاره کرد: 80 تیم خودرویی با استعداد 160 نفر در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب در این طرح فعالیت داشته و در نقاط برف‌گیر نیز این فعالیت به‌صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی است.

وی از فعالیت پلیس راهور در معابر درون‌شهری خبر داد و افزود: 250 نفر نیرو در قالب 57 تیم خودرویی و 25 تیم موتوری در این طرح همکاری خواهند داشت.

سرهنگ فکری ضمن تشکر از زحمات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، عنوان کرد: اداره راهداری نیز با 563 نیروی راهدار و 363 دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین و با ذخیره بیش از 75 هزار تُن نمک و ماسه در 35 پایگاه راهداری، پلیس راهنمایی و رانندگی استان را کمک خواهد کرد.

وی حضور و فعالیت جمعیت هلال‌احمر را در مواقع بحرانی حائز اهمیت بیان کرد و گفت: 17 پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و 82 دستگاه انواع خودرو و بالگرد به همراه 133 نیروی انسانی مجرب از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در این طرح است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از فعالیت 28 گروه امداد خودرو در قالب جرثقیل سبک، خودرو و تعمیرگاهی خبر داده و افزود: اورژانس نیز با حضور 524 نیرو در قالب 72 پایگاه ثابت، یک پایگاه اورژانس هوایی و دو پایگاه اتوبوس‌آمبولانس در اجرای این طرح سهیم خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود، ادامه داد: هفت تا 9 میلیارد هزینه مادی و معنوی به‌ازای هر فرد در تصادفات منجر به فوت، به خانواده متوفی تحمیل می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان برنامه از فعالان حوزه ترافیکی و حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری تجلیل و مانور خودرویی نیز برگزار شد.

شناسه خبر 77056