شناسه خبر:74235
1402/7/12 09:32:35

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با اقدامات خوبی که در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه انجام شده، به لحاظ کاهش حوادث درون شهری و برون‌شهری رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

کیومرث حبیبی در مراسم تقدیر از آتش‌نشانان سنندج، با بیان اینکه کار آتش‌نشانی صرفاً اطفای حریق نیست و آتش‌نشانان برای هر نوع حادثه‌ای آماده هستند، اظهار کرد: آتش‌نشانان جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا جان دیگران را نجات دهند و این اوج ایثار و از خودگذشتگی است.

 

وی گفت: تلاشگران آتش‌نشانی و ایمنی با احساس مسئولیت، کسب آموزش و حفظ آمادگی خود در راستای پاسداری از سرمایه‌های انسانی و مادی در سطح شهر ایفای نقش و فداکاری می‌کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ضرورت توجه به ارتقای سطح رفاهی و معیشتی و همچنین توانایی تخصصی آتش‌نشان، گفت: تبدیل وضعیت 10 تا 12 نفر از نیروهای آتش‌نشانی در سال گذشته و راه‌اندازی مرکز آموزش آتش‌نشانی از اقدامات بسیار خوبی بود که معتقدیم باید توسعه پیدا کند.

 

حبیبی گفت: در راستای اجرای فازهای بعدی مرکز آموزش آتش‌نشانی بهاران هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد چرا که معتقدیم آتش‌نشانی شهر سنندج همچون حوزه عمران ویترین خدمت برای کل استان است.

 

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه از نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با اقدامات خوبی که در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه انجام شده به لحاظ کاهش حوادث درون‌شهری و برون‌شهری رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

 

وی افزود: امیدواریم 40 درصد کمبود نیرو که وجود دارد را در سال‌های آینده جبران کنیم و با این کار زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مردم شهر را فراهم سازیم.

 

وی با بیان اینکه ارتقای دانش آتش‌نشانان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: امنیت آتش‌نشان‌ها باید حفظ شود و اگر تجهیزات لازم دارند برایشان فراهم کنید تا با مشکل روبرو نشوند.

شناسه خبر 74235