شناسه خبر:74165
1402/7/9 19:30:40

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در قبال راهی که شهدا ترسیم کرده اند ، وظیفه سنگینی داریم.

 شهردار همدان، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس بنیاد شهید شهرستان  و برخی مدیران شهرداری همدان  در هفته دفاع مقدس و در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان با خانواده های معظم شهدای والامقام همدان دیدار کردند. 

 

در این دیدار محمود مسگریان رییس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و ولادت امام صادق (ع) اظهار داشت :  حضور در منزل شهدا افتخاری بزرگ است و این سعادت نصیب شده است تا بتوانیم از انوار قدسیه شهدای عزیز بهره مند شویم. وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در شهر همدان افزود: همدان این افتخار را دارد تا یاد و خاطره هشت هزار شهید را زنده نگه دارد و حضور در منزل شهدا یکی از اهداف ارزشمندی است که در برنامه‌های اصلی این کنگره قرار گرفته  است . 

وی ارج و منزلت شهدا را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: شهید در اوج تقرب به خدا قرار دارد و این لیاقت را پیدا کرده که بر سر سفره ضیافت الهی بنشیند. 

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: طبق آیه قرآن کریم و اعتقاد راسخی که داریم شهدا زنده هستند و از شأن و مقام بسیار بالایی نزد پروردگار برخوردارند.

 مسگریان با اشاره به پیروی شهدا از رهنمودهای امام خمینی ره و مقام معظم رهبری در مسیر حق و مبارزه با باطل گفت: شهدای گرانقدر ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید در مسیری که شهدا ترسیم کرده اند ثابت قدم باشیم و همین موضوع وظیفه ما را سنگین تر می کند.

در ادامه شهردار همدان با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان اظهار داشت: امسال با توجه به برنامه‌ ریزی های صورت گرفته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیریت ارشد استان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است تا شاهد برگزاری هر چه باشکوه کنگره هشت هزار شهید استان باشیم. 

سید مسعود حسینی با ابزار خرسندی از حضور در منزل شهدا افزود: شهدا با جان نثاری ها و فداکاری‌هایی که برای حفظ ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی داشتند برگ زرینی را در عرصه تاریخ بر جا گذاشتند.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود:  شهدای گرانقدر به اوج قله‌های افتخار انسانی رسیده اند و در مسیر حق ثابت قدم بودند و انشالله ما هم بتوانیم در این مسیر قدم بر داریم و از شفاعت شهدا بهره‌مند شویم.

شناسه خبر 74165