شناسه خبر:71321
1402/4/21 10:13:00

علیرضا کریمی روز سه‌شنبه با هشت رأی موافق استیضاح و سه رأی مخالف، از سوی اعضای شورای اسلامی این کلان‌شهر از سِمت خود برکنار شد.

در این نشست نامه استیضاح شهردار که به امضای هشت نفر از اعضا رسیده بود، قرائت و سؤالات آنان از شهردار نیز خوانده شد.

پس از برگزاری نشست استیضاح شهردار اراک، چهار گزینه برای سرپرست معرفی شدند که «مجتبی قاسمی» با هفت رأی موافق، برای این سِمت برگزیده شد.

کریمی طی این نشست در پاسخ به سؤالات اعضای شورای اسلامی شهر گفت: در نشست قبل پاسخ سؤالات مطرح شد و تأکید می‌کنم این سؤالات اعتراضی نام گرفته و در قانون وجود ندارد و تذکر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در مورد برف زمستانه سال گذشته، عملکرد سال 1401 در کمیسیون ارائه شد و صحبتی درخصوص آن نبوده و اگر برنامه‌ریزی برای امسال است، موضوع دیگری به‌شمار می‌رود.

شهردار اسبق اراک ادامه داد: درخصوص دره گردو به استحضار رسید که شروع طرح از سال 96 بوده، اما شهرداری اقدام جدی خود را برای این طرح از سال گذشته انجام و این تفرجگاه را اولویت قرار داده و کارهای خوبی هم صورت گرفته؛ سه پیمانکار درحال انجام کار هستند، بوستان‌ها و باغ‌های متعددی ایجاد شده، هفت زمین ورزشی در بالادست آن درحال اجرا بوده و پارکینگ‌های مختلفی درنظر گرفته شده است.

کریمی عنوان کرد: هیچ زمانی دره گردو به این اندازه فعال نبوده و به‌زودی مجموعه بازی‌های هیجان در این منطقه‌ ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: کار دره گردو با جدیت شروع شده و در آینده نه‌چندان دور ازنظر روشنایی، تونل نوری و سایر امکانات تجهیز می‌شود و یکی از وعده‌های اصلی با رونق، تحویل می‌شود.

شهردار اراک اضافه کرد: دغدغه ایجاد پارکینگ‌های اولویت کاری بود و چند نقطه هدف‌گذاری شده است؛ مذاکراتی برای تملک با مالکان برای دسترسی به خیابان شهیدبهشتی درحال انجام است، یک قطعه زمین در خیابان محسنی به این منظور خریداری شده و مذاکراتی نیز با مجموع شرکت توزیع نفت داشته‌ایم که منجر به ارسال لایحه‌ای به شورا شد.

کریمی عنوان کرد: این لایحه برای تملک زمین مجموعه مذکور به شورا آمد، اما مصوب نشد و این زمین می‌توانست تأمین‌کننده پارکینگ بیمارستان ولیعصر ( عج) نیز باشد.

وی گفت: پروژه‌های مطالعاتی در شهرداری انجام شده و سال گذشته 9 طرح اجرا شد و امسال 11 طرح مطالعاتی در دست انجام داریم.

شهردار اراک عنوان کرد: اصلاح حساب‌ها و تغییر امور مالی یکی از بحث‌های مهم و مورد توجه شهرداری بوده است.

کریمی اظهار کرد: شنیده شده در محافلی برای استیضاح امروز قسم خورده شده که این تعارض با قانع شدن دارد.

علت عملکرد ضعیف شهرداری در بارش برف زمستان و پاسخ ندادن پس از چهار ماه از نامه ارسالی، پیشرفت ضعیف طرح دره گردو به‌عنوان یکی از وعده‌های اصلی اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک به مردم، عدم اجرای پارکینگ‌های طبقاتی و اصلاح حساب‌های مالی، از مهم‌ترین سؤالات مطرح‌شده اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک از شهردار بود.

درخواست هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر انجام خواهد شد.

«پیمان عین‌القضاتی»،«داود قربانی»، «محمد عسگری»، «عباس خسروانی»، «حامد اجرلو»، «سیدوحید میرنظامی»، «علی‌اصغر غفاری» و «علی محصولی» درخواست‌کنندگان این استیضاح بودند.

در این نشست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر نظر موافق و مخالف خود را درخصوص استیضاح شهردار اراک ارائه کردند.

در این نشست درخواست بررسی نحوه محاسبه عوارض تراکم مازاد بیش از 300 متر مصوب در بند پنج ماده دو تعرفه عوارض سال 1402 شهرداری اراک، مورد بحث قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

« علیرضا کریمی» در هفتم مهرماه 1400 با کسب هشت رأی موافق به‌عنوان شهردار اراک انتخاب شده بود.

 

شناسه خبر 71321