شناسه خبر:69675
1402/3/9 09:56:51

سپهرغرب، گروه خبر: «محمدطیب صحرایی» و« آزادتوفیق‌رحیم»، استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق ضمن بازدید از زیرساخت‌های مرز شوشمی پاوه و طویله حلبچه، طی نشستی دو جانبه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات گردشگری و تجاری را بررسی و بر گسترش آن‌ها تأکید کردند.

استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با استاندار حلبچه که با حضور ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و برخی از مسؤولان دو استان در مرز شوشمی پاوه برگزار شد، به همزیستی تاریخی و ریشه‌های مشترک فرهنگی و دینی مردم استان‌های کرمانشاه و حلبچه اشاره کرد و گفت:مذاکرات خوبی با هدف تقویت ارتباطات سازنده و مفید میان مسئولین ارشد دو استان انجام شد.
محمدطیب صحرایی تأکید کرد: خوشبختانه هر دو طرف بر گسترش مناسبات دوجانبه از طریق این مرز در کوتاه‌ترین زمان ممکن توافق دارند.
استاندار کرمانشاه افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و اجرایی شدن توافقات شاهد رونق روزافزون این مرز مشترک و بهبود معیشت مردم منطقه باشیم.
وی در ادامه به تشریح توانمندی‌های کرمانشاه در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعتی و کشاورزی و ارائه خدمات فنی و مهندسی پرداخت و گفت: کرمانشاه متناسب با نیاز استان حلبچه، آمادگی گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در حوزه سلامت را دارد.
مردم حلبچه خود را مدیون ایران و کرمانشاه می‌دانند
در ادامه این نشست دکتر «آزاد توفیق رحیم» عنوان کرد: مردم حلبچه با مردم این منطقه دارای یک تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و خود را مدیون ایران، استان کرمانشاه و مردم این منطقه می‌دانند.
استاندار حلبچه گفت: استان کرمانشاه و شهر پاوه در دوران رژیم صدام حسین در چندین مقطع مردم حلبچه را در آغوش خود پناه دادند و این کار برای ما بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به قدمت 80 ساله مرز شوشمی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد توسعه بیشتر ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری میان این دو استان همسایه باشیم.
در این نشست همچنین پیشنهاد شد دو شهر پاوه و حلبچه به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند.

شناسه خبر 69675