شناسه خبر:69659
1402/3/9 09:32:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 60 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گلخانه‌ای قرار دارد، گفت: افزایش گلخانه‌های همدان به 70 هکتار تا پایان سال 1402 در دستور کار قرار دارد.

اسدالله ربانی‌مهر روز دوشنبه در بازدید از گلخانه و دیدار با بانوی کارآفرین در یکن‌آباد، توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی از اقدامات جدی و اولویت‌دار دولت سیزدهم در راستای بهره‌وری از آب و خاک دانست و اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه‌بر کم‌آبی، بازدهی بسیار بالایی دارد و در سال‌های اخیر توسعه گلخانه‌ها در همدان بسیار مطلوب بوده است.
وی با بیان اینکه همدان از شهرهای فعال کشور در حوزه گلخانه است، تصریح کرد: ایجاد و گسترش گلخانه‌ها علاوه‌بر مدیریت صحیح آب، می‌تواند در حوزه کشاورزی و حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان و تأمین و بهره‌وری بالای مواد غذایی اثربخش باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان در این بازدید ضمن قدردانی از انگیزه و آینده‌نگری این بانوی کارآفرین، گفت: اشتغال‌زایی در حوزه بانوان و توجه به حوزه کارآفرینی نقطه امیدوار کننده در توسعه کشور است.
ربانی‌مهر با تأکید بر اینکه از طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت ویژه حمایت خواهد شد، افزود: این گلخانه با حمایت دولت و اختصاص تسهیلات قابل توسعه است و در حوزه اشتغال و کشت نیز باید به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شود.
این بانوی کارآفرین در روستای یکن‌آباد دهکده‌ای شامل سه هزار و 300 متر گلخانه با تولید عسل و آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و کاشت میوه‌های مختلف را راه اندازی کرده است و محصولات خود را به تهران و دیگر کلان‌شهرها می‌فرستد و حتی چند مورد صادرات به بازارهای خارجی دارد.
پیش‌تر رئیس جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرده بود که در سال گذشته 220 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که به اندازه 20 سال گذشته بوده و سطح کشت‌های گلخانه‌ای استان از 200 هکتار به 970 هکتار هدف‌گذاری شده است.

شناسه خبر 69659