شناسه خبر:68792
1402/2/18 08:35:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان که با پیشرفت 90 درصدی روبرو هستند باید در اولویت قرار گیرند.

طالب محمدی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های سالن ورزشی شهرک نور و مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی نوآوران واقع در خیابان 17 شهریور سنندج 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تکمیل و تحویل این پروژه‌ها با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری محقق شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم با تعهد تامین اعتبار ساخت توسط خیر در سنندج کلنگ زنی شده است، گفت: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت، فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات، معلمان و خانواده‌ها، در رشد و ارتقای آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مؤثر است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: واگذاری مالکیت زمین مدرسه 12 کلاسه اتیسم به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیازمند اقدامات و پیگیری ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان است.
محمدی افزود: همچنین در راستای تحقق عدالت اجتماعی و مساعدت ویژه اداره کل نوسازی استان مقرر شد از هر شهرستان و منطقه یک تا دو نفر برای مناسب سازی فضا توسط پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل نوسازی توسط شهرستان‌ها معرفی شوند.
وی اضافه کرد: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگار است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلات حوزه استثنایی با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع می‌شود.
محمدی افزود: در مجموع سه هزار 400 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی و با نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری بهره می‌برند.
به گفته وی هر سال بیش از هزار 500 دانش‌آموز دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس عادی به 28 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در سطح استان و مناطق تابعه ارجاع می‌شوند.

شناسه خبر 68792