شناسه خبر:67865
1402/1/27 07:26:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر سامان‌دهی و مدیریت ترافیک شهری با کمک سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند تأکید کرد.

مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که پیرامون بررسی ارائه برنامه ترافیکی شهرداری در سال جاری برگزار شد، افزود: سامان‌دهی موضوعات ترافیکی یکی از اهداف اساسی و سیاست گذاری‌های اصلی شورای اسلامی شهر همدان در سال 1402 است.

حیدری نوسازی تاکسی‌های فرسوده، خرید اتوبوس‌های جدید، هوشمندسازی تقاطع‌ها، تقویت دوربین‌های ثبت تخلف، ایجاد مسیر اتوبوس‌های بی‌آرتی، حمل‌ونقل سبک انفرادی و احداث پارک‌سوارها را ازجمله برنامه‌های سال جدید برشمرد.

وی درخصوص سامانه حمل‌ونقل عمومی نیز تأکید کرد: در سال جاری باید در حوزه نوسازی ناوگان و هوشمندسازی آن و خدمات حمل‌ونقل عمومی اقدامات شایسته‌ای صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر سامان‌دهی و مدیریت ترافیک شهری با کمک سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند تأکید کرد و گفت: برای استقرار سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

   شهرداری سامانه هوشمند تاکسی را راه‌اندازی کند

حیدری همچنین با تأکید بر راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها، افزود: لازم است سامانه‌ای در تاکسی راه‌اندازی شود که تنوع پرداخت داشته باشد تا شهروندان بتوانند پرداخت‌های خود را در بخش‌های مختلف با این سامانه انجام دهند.

وی درخصوص فعالیت تاکسی‌ها و حل مشکل پرداخت خُرد یادآور شد: با قیمت‌گذاری شناور می‌توان در عرضه و تقاضا تحول ایجاد کرد و این مهم علاوه‌بر رضایت‌مندی مردم، افزایش درآمد تاکسیرانان را نیز رقم می‌زند.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهرداری باید امسال سامانه هوشمند تاکسی را راه‌اندازی کند و در این راستا اقدامات باید به شکل کامل صورت پذیرد تا در آینده بتوانیم خدمات دیگری به این سامانه اضافه کنیم.

شناسه خبر 67865