شناسه خبر:66897
1401/12/15 09:42:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: نواحی صنعتی موسیان (آب معدنی دهلران) و شباب دو با موافقت سازمان شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد خواهند شد.

موسی حاتمی روز یکشنبه اظهار کرد: ناحیه صنعتی موسیان 30 هکتار زمین داشته و پنج میلیارد تومان برای ایجاد آن نیاز است.
وی افزود: تمامی مکاتبات لازم با سازمان برای راه‌اندازی صورت گرفته است و به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی آن‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به وجود 14 شهرک و ناحیه صنعتی در استان افزود: ایجاد ناحیه صنعتی آسمان‌آباد و زاگرس به مساحت هشت هکتار نیز در مراحل نهایی تملک زمین قرار دارد.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام یادآور شد: هم‌اکنون در برخی شهرستان‌های استان با وجود فراهم بودن زیرساخت و زمین به‌دلیل شرایط آب و هوایی، سرمایه‌گذاران رغبتی برای فعالیت ندارند در حالی که در برخی نقاط همچون دره‌شهر تقاضاهای متعددی برای سرمایه‌گذاری داریم اما زمینی برای واگذاری به متقاضیان وجود ندارد.
حاتمی تأکید کرد: این شرکت ترجیح می‌دهد با توجه به وجود زیرساخت، نواحی موجود را توسعه بدهد تا اینکه نواحی جدید ایجاد کند اما به‌دلیل کمبود زمین در برخی نقاط مجبور به احداث نواحی جدید هستیم. وی اضافه کرد: شرایط اقلیمی استان به گونه‌ای است که به دلیل عرصه‌های طبیعی و همچنین وجود معارضان محلی امکان توسعه نواحی بسیار سخت است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی برای تولیدکنندگان را از برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: امسال قرارداد برپایی 45 دوره منعقد شده است که 35 دوره تاکنون برگزار و 10 دوره باقیمانده نیز بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته اجرا خواهد شد.
حاتمی با اشاره به افتتاح پنج واحد تولیدی در شهرک و نواحی صنعتی استان همزمان با دهه مبارک فجر اظهار کرد: این واحدها در زمینه بسته‌بندی حبوبات، پنبه پاک‌کنی، تولید کربن در شیمی سپنتا، تولید پودر لباسشویی و همچنین خوراک آماده دام بوده است.
وی افزود: 40 میلیارد تومان برای افتتاح این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری شد و زمینه اشتغال 150 نفر را به شکل مستقیم فراهم آورده‌اند.

شناسه خبر 66897