شناسه خبر:66688
1401/12/9 14:08:10

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اگر 800 نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شود، 30 درصد جانباختگان و سوانح جاده‌ای کاهش می‎‌یابد.

سردار کمال هادیانفر گفت: در این همایش پیرامون اقدامات سال تبیین و تحلیل موضوعات صورت می‌گیرد و عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی و کاهش تصادفات در سال آتی از جمله اولویت‌های پلیس راهور است، گفت: در این همایش هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 32 دستگاه در حوزه ترافیک نقش دارند، گفت: در این حوزه هشت دستگاه نقش اساسی دارند که در این همایش حضور دارند.

هادیانفر با اشاره به شرایط خاص نوروز سال آتی به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برای نوروز سال آتی پیش‌بینی افزایش 36 درصدی سفرها را داریم.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه مورخ 23 اسفندماه رزمایش آمادگی همه دستگاه‌ها در سراسر کشور با مرکزیت تهران در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.

وی با یادآوری ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی اظهار کرد: 34 درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد اما 75 درصد از کشته‌ها و مجروحان در جاده‌ها هستند و در نوروز سال جاری هزار و 44 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

هادیانفر با بیان اینکه عزم وزارت راه و شهرسازی بر ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است، گفت: در حال حاضر پنج هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز داریم که از این تعداد 880 نقطه حائز اهمیت است. محورهای پرتصادف احصا شدند و مقرر شد تا وزارت راه پایان سال 200 نقطه را رفع نقص کند و مابقی در سال آتی انجام شود.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در جلسه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک مطرح شد که پنج هزار میلیارد نیاز وزارت راه برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز مورد نیاز است و هر چه زودتر منابع مالی تأمین شود این کار زودتر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر این 800 نقطه ایمن‌سازی می‌تواند 30 درصد جانباختگان و سوانح را کاهش دهد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 66688