شناسه خبر:65777
1401/11/17 09:49:28
در سومین روز از دهه فجر امسال انجام شد؛

گشایش جایگاه 26 عرضه سوخت شهرستان ملایر

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با چهل‌وچهارمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یک باب جایگاه دومنظوره عرضه سوخت در ناحیه ملایر از توابع منطقه همدان گشایش یافت و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، این جایگاه جمعه 14 بهمن‌ماه 1401 در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر، با حضور قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، روستایی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و جمعی از مقام‌های استانی و شهرستانی ملایر به بهره‌برداری رسید.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در آیین گشایش این جایگاه گفت: تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌ نفتی ناحیه ملایر با افتتاح این جایگاه، به 26 باب رسید که با احتساب آن، تعداد جایگاه‌های استان به 126 باب رسید.
امین روستایی افزود: اکنون از تعداد کل اشاره‌شده، 79 باب آن جایگاه عرضه فرآورده نفتی مایع، 23 جایگاه دومنظوره عرضه سوخت مایع و CNG و 24 جایگاه تک‌منظوره گاز طبیعی فشرده است.
وی اظهار کرد: جایگاه هاشمی در زمینی به مساحت دو هزار و 450 متر مربع، دارای دو مخزن ذخیره‌سازی بنزین معمولی (با بیش از 90 هزار لیتر ظرفیت) است. برای راه‌اندازی جایگاه دومنظوره عرضه سوخت بنزین و گاز سی‌ان‌جی با احتساب هزینه خرید زمین، مبلغی معادل 240 میلیارد ریال هزینه شده است.
روستایی تصریح کرد: در جایگاه هاشمی با دارا بودن سه دیسپنسر دو نازله عرضه گاز و چهار تلمبه دونازله عرضه بنزین، درمجموع امکان سوخت‌گیری هم‌زمان 12 خودرو سبک (هشت دستگاه بنزین‌سوز و چهار دستگاه گازسوز) وجود داشته و به‌صورت مستقیم برای 14 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از پیاده‌سازی کامل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح کهاب در این جایگاه و اجرای مراحل سه‌گانه این طرح در این پمپ بنزین خبر داد.
وی به سیاست‌های صیانتی و اجرای طرح مدیریت توزیع سوخت نیز به‌طور مفصل اشاره کرد و افزود: مدیریت توزیع و مصرف به‌طور موازی باید بهینه شود تا بدون مشکل، پایداری سوخت‌رسانی را به تمامی بخش‌های مصرف داشته باشیم.
بر پایه این گزارش، جایگاه هاشمی در داخل شهر ملایر و بلوار کمربندی به سمت شهر اراک قرار گرفته که در این مسیر می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای شهروندان ملایری و همچنین مسافران عازم مرکز و جنوب کشور باشد.
روستایی با بیان اینکه سهم جمعیتی شهرستان ملایر از توزیع جایگاه‌‌های سوخت استان همدان 17 درصد است، خاطرنشان کرد: سهم مصرف بنزین این شهرستان از کل سوخت مصرفی استان 16 درصد بوده و 21 درصد جایگاه‌های منطقه در این ناحیه قرار دارد.

شناسه خبر 65777