شناسه خبر:64645
1401/10/15 09:49:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: 31 هزار و 166 میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه به کشاورزان پرداخت شد.

اسماعیل حیدری روز چهارشنبه اظهار کرد: این میزان تسهیلات به 27 هزار و 251 نفر از متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و صنایع وابسته آن در 9 ماهه سال جاری پرداخت شد.
وی بیان کرد: مبلغ تسهیلات پرداخت شده و همچنین تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات در بانک کشاورزی استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به ترتیب 74 درصد و 40 درصد رشد داشته است.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه رسالت اصلی بانک کشاورزی تأمین مالی بخش کشاورزی، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مرتبط با غذا، امنیت غذایی و ارتقای صنعت غذایی است، افزود: فعالیت‌های این بانک نقش مؤثری در حمایت از تولید، توسعه ظرفیت‌های تولیدی و ایجاد اشتغال دارد.
حیدری با بیان اینکه همه بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان واریز شد، گفت: در این راستا 72 هزار میلیارد ریال توسط شعب بانک کشاورزی استان به کشاورزان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی هم در راستای اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 780 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به 861 نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان توسط این بانک پرداخت شد.
بانک کشاورزی کردستان از طریق 37 شعبه و یک باجه به ارائه خدمات به مردم استان به‌ویژه فعالان بخش کشاورزی می‌پردازد.

شناسه خبر 64645