شناسه خبر:64643
1401/10/15 09:46:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هم‌اکنون 12 پروژه حوزه عمرانی و زیرساختی در مرزهای این استان با کشور عراق در حال اجراست.

سعید هژبری با اشاره به وجود 430 کیلومتر مرز استان با کشور عراق اظهار کرد: 12 پروژه در حوزه عمران مرز با مجموع اعتباری معادل 190 میلیارد ریال در دستور کار تکمیل قرار گرفته است.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل دو دستگاه پل، دو پروژه راهسازی و هشت پروژه در حوزه اشتغال مرزنشینان است.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: طول کل راه‌های مرزی 550 کیلومتر است که 85 کیلومتر آن آسفالت شده و 50 کیلومتر راه خاکی نامناسب و 345 کیلومتر راه شنی فاقد روسازی است.
هژبری تأکید کرد: آبرسانی به پاسگاه‌های مرزی به طول 70 کیلومتر و برای 11 پاسگاه و برجک اجرا شده و مابقی به‌صورت سیار آبرسانی می‌شوند.
وی همچنین به وضعیت بازارچه‌های مرزی استان پرداخت و گفت: بازارچه‌های مرزی ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار و اسکان در حاشیه مرزها جهت حصول امنیت بوده و همچنین در ایام اربعین می‌تواند به عنوان مرز خروجی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص بازارچه مرزی چیلات اظهار کردت: این بازارچه دارای یک ساختمان اداری است، شبکه برق و سه کیلومتر شبکه انتقال آب و فیبرنوری آن اجرا شده است.
هژبری درباره بازارچه مرزی چنگوله نیز یادآور شد: بهسازی مسیر به این بازارچه طول 13 کیلومتر در دست اجراست.
وی اضافه کرد: 2.5 کیلومتر بهسازی جاده به بازارچه هلاله شمالی نیز اجرا شده است، آب و برق بصورت اضطراری در مجاورت پاسگاه مرزی تأمین و در حال استفاده است.
استان ایلام با وسعت 20 هزار و 164 کیلومتر مربع معادل 1.2 درصد مساحت ایران را تشکیل داده و با حدود 600 هزار نفر 73 صدم درصد جمعیت کشورمان را در خود جای داده است.

شناسه خبر 64643